9 cm cysta.. operation inom två veckor. någon som varit med om detta??
Var hos läkaren igår pga smärtor på vänster sida vid ägglossning.. ringde akuten redan för tre veckor sen då jag hade ägglossning men de tog mig inte på allvar och sa att jag skulle ringa gyn på måndagen. Ringde dom och fick inte en tid förrän igår. Läkaren trodde inte heller det var något efter han gjort gyn undersökningen, för han kände ingenting, men så gjorde han ett VUL och tappade nästan hakan. Jag hade en 9 cm stor cysta på den vänstra äggstocken! Han undrade hur han kunde missa den så han gjorde en ny undersökning och då kände han den väl gömd bakom livmodern..
Han sa att det blir operation inom två veckor med tanke på storleken. Fick även lämna blodprov.
Idag ringde han mig. Provet var inte bra.. Det var för högt blodvärde på cystan så dom kunde inte operera här utan jag blir skickad till linköping..
"men det behöver inte vara något farligt" sa han = det KAN vara något farligt! Är det någon som har varit med om detta??? Man verkar ju inte få några klara besked om vad som kommer att hända.. det beror väl på vad det är för cysta.. Kan inte så mycket om cystor.. vad är det värsta som kan hända??/det bästa som kan hända? när de är i denna storleken och kräver operation.