• Anna81

kan orgasm på egenhand sätta igång en förlossning

Hej!
    jag satt och pratade med en kompis som är på övertid (7dagar) om färdknäppen, jag sa att killen måste komma i en osv, men hon sa att hon hört att det går lika bra om man fixar till en orgasm på egenhand.

Nu är min fråga om det stämmer, är det för att man kan få sammandragningar i livmodern vid en orgasm lr?

Hoppas nån vet, kram så länge!"

• Svar på tråden kan orgasm på egenhand sätta igång en förlossning
  • tuttifrutti78

tror inte på något av de metoder.. testade den m att mannen måste komma i kvinnan tregånger under tolv timmar... men inte ens det funkade...Hade alltså sex var fjärde timme.. varken kul eller skönt... Sperman ska nämligen innehålla ett ämne som finns i de vagitorier som man brukar ge kvinnan vid igångsättning.,.. Säkerligen är nivån av det ämnet i sperman väldigt låg o påverkar därför inte alls igångsättning.

• jojjo113

Det hänger på spermien (och det är inte ens bevisat att det fungerar) Det fungerar inte med en orgasm.. Och förlossningen måste ju vara på gång att starta vilket fall som helst..

• MalinilaM

Orgasm kan man få sammandragningar av, men inga sammandragningar som leder någon vart ifall du inte är mogen för det och då skulle det antagligen satt igång ändå!

• anne82

inget sätter igång än förlossning om du inte blir igångsatt på sjukhus...

Svar på tråden kan orgasm på egenhand sätta igång en förlossning