Dator/internet missbruk....HJÄLP!
Jag slänger snart ut datorn.....Den tar all tid, prioriteras i alla lägen. Jag känner mig som jag lättast når min sambo via internet, msn, facebook även fast vi sitter två meter ifrån varandra. är de tinte töntiga dataspel, båtar som segler på havet, blippspel på FB, WoW, så är det kompisarna på msn, spelsajter, fotbollslag.....ja, gud vet allt. Vi i familjen kommer i andra hand hela tiden. Vår son, 2 år, gör allt för att få pappas uppmärksamhet; genom att slå på tangenterna på datorn, försöka skymma bilden , trycka på knappar, pilla på sladdar...och inte ens då förstår min sambo att det finns nåt viktigare än det som händer på datorn.....
har försökt att prata om det, att den tar mycket tid etc men det hjälper inte....han tycker bara att jag tjatar och säger att jag in evill att man skal ha några fritidsintressen. och de tärinte s jag menar. jag gillar också datorn och internet, facebook, familjeliv, hotmail mm men jag ser ju till att "göra det trtåkiga" i hemmet först, städa, diska, tvätta, förbererda mat mm mm mm Och jag försöker att inte sitta alls id datorn om mina barn är vakna/osysselsatta.
jag slänger snart ut den alltså men det tråkiga är att det drabbar mig med....Försöka minska konsumtionen och tiden istället vore ju bättre men tyvärr går inte det. FAN det är ju som att ha en tonåring hemma!!!!!!!
hur har ni andra gjort med killar/tjejer som tillbringar för mycket/mer tid framför datorn än med familjen???? Alla råd mottages tacksamt!!!!!