• Soffiloffan

Folk försvinner från min vänlista på facebook

Det är några som försvinner från min vänlista på facebook lite då och då, men när jag går in i vänlistan och tittar så kan jag inte komma på vem det är som har tagit bort mig för det ser ut som att alla ligger kvar som vanligt. Helt sjukt.
    Går det att kolla upp någonstans vilka som har tagit bort en?
    Jag är en nyfiken person så det skulle vara kul o veta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-29 22:50
    Kom på en annan sak föresten, jag hittade på en vän som gick i min klass i mina yngre år och som jag var ganska bra kompis med för några år sen. Så jag tänkte lägga till henne som vän, men det fanns ingen lägg-till-knapp på henne. Har hon typ blockat mig då eller vad är det för fel? Det finns ju en lägg-till-knapp på alla andra. :-S

• Svar på tråden Folk försvinner från min vänlista på facebook
  • HOCHM

Det kan vara människor som helt enkelt har gått ur facebook.

• Clobberella

Nej du kan inte se att någon tagit bort dig som vän, de försvinner bara ur din lista.
    Antingen vill de inte vara "kompis" med dig längre av någon anledning, eller så har de avregistrerat sig.

• Pumaaaan

Jag har ju haft min facebook ganska länge, men när jag rensade mina mail så såg jag där att vissa tagit bort mig. Finns en del som resonerar som så att "Varför ska jag ha någon på min vänlista som jag aldrig pratar med?"

• Petrasis

Vissa personer verkar lägga sitt konto i nåt slags pausläge, de försvinner ett tag och så dyker de upp igen på vän-listan...

• Soffiloffan

Ja det är nog just såna som jag inte pratar med som verkar ha försvunnit, eftersom jag inte märker av det speciellt mycket på listan mer än att antalet ändras :)
    Ok, men om man får mail om det så måste man nog klicka i att man vill ha såna mail.. det måste jag kika efter :)

• Soffiloffan
    Petrasis skrev 2009-05-29 22:40:16 följande:
    Vissa personer verkar lägga sitt konto i nåt slags pausläge, de försvinner ett tag och så dyker de upp igen på vän-listan...
    Ja justja så var det en vän till mig som gjorde (en som jag har kontakt med o pratar med), han försvann ett tag och jag funderade på om han var sur för nåt haha.. Men sen helt plötsligt kom han tillbaks igen iaf :)
  • Soffiloffan

Kom på en annan sak föresten, jag hittade på en vän som gick i min klass i mina yngre år och som jag var ganska bra kompis med för några år sen. Så jag tänkte lägga till henne som vän, men det fanns ingen lägg-till-knapp på henne. Har hon typ blockat mig då eller vad är det för fel? Det finns ju en lägg-till-knapp på alla andra. :-S

• ming

De tar bort dig från sin vänlista.
    Att du inte kan adda vissa människor har att göra med deras inställningar. De har inte blockat dig, men de har valt att göra så att ingen annan kan adda dem.

• skrollan79
    Soffiloffan skrev 2009-05-29 22:50:04 följande:
    Hon har nog gjort den inställningen att ingen alls kan lägga till henne. Man kan ju välja och ta bort det, samt att andra bara tex ska kunna se ens vänner, eller enbart kunna skicka meddelande.
  • Voxxa

Jag har nyss råkat ut för detta. Tror dock ej att alla mina kontakter valt att samfällt ta bort mig för det är vad som hänt. Konstigt nog skedde det i samband med att jag blockerade en person som med hjälp av diverse lånade identiteter gör reklam för obskyra och suspekta lån. Strax efteråt försvann alla mina intressen, musik, film hobbies plus varenda vän jag byggt upp under flera års tid på Facebook - i ett nafs!
    När jag nu addar vännerna igen försvinner de strax igen. 

Facebook admin sitter med getskägget i brevlådan och svarar inte på mina mejl. Endast ett fick jag svar på och det var att de ser över det? lamt!

Svar på tråden Folk försvinner från min vänlista på facebook