• Choklad och Nötter

Hur mycket lägger ni på underkläder?

Lägger ni mycket pengar på underkläder? Och är ni noggranna att de ska matcha varandra? Dvs behå och trosa?

Har ni några favoriter bland underklädesmärkena?

Ska det vara dyrt eller billigt?

Själv köper jag inte underkläder så jätteofta, men 2-3 ggr om året unnar jag mig något lyxigt set från t ex Passionata eller Chantelle. Annars tycker jag Lindex har prisvärda underkläder.
    Sen måste det matcha, annars känns något fel.

• Svar på tråden Hur mycket lägger ni på underkläder?
  • SnuttanSnuttan

hej!

jag älskar underkläder, verkligen! och det blir köp hyfsat ofta, helst ett matchande set :)

finns en billig affär på nätet som säljer billiga bh:ar och så, de levererar snabbt och håller stor service. Tycker jag i allafall :) haileys.se heter dom.

- så, gärna billigt, för min del :D

• Fratris

Choklad och Nötter skrev 2009-05-30 05:49:47 följande:

Lägger ni mycket pengar på underkläder? Och är ni noggranna att de ska matcha varandra? Dvs behå och trosa? Har ni några favoriter bland underklädesmärkena? Ska det vara dyrt eller billigt? Själv köper jag inte underkläder så jätteofta, men 2-3 ggr om året unnar jag mig något lyxigt set från t ex Passionata eller Chantelle. Annars tycker jag Lindex har prisvärda underkläder. Sen måste det matcha, annars känns något fel.
    Åh, köpeer ofta i England ! TYcker inte Sverige har så bra utbud. JAg gillar La Senza underkläder, och Ann Summers!

Gillar främst att köpa trosor, men när jag köper BH:ar köper jag DEFINITIVT ALLTID trosor till, alltså ett set. Fattar inte varför man inte skulle köpa trosorna till om man köper BH?! Superkonstigt!

Jag är nog rätt noga med att de ska matcha om jag är med killen och så, men jag gillar svart och brukar helt enkelt köpa svarta BH:ar eller BH:ar med svarta detaljer, då passar alla sorts svarta troso till

Jag älskar Calvin Kleins underkläder för "basic" bruk, de är sååå sköna i bra material!
  • Fratris

Ursäkta alla stavfel, ligger o skriver på laptopen i sängen

• Anci

Lägger absolut ingenting alls på underkläder för jag äger inga och använder inte sånt. Tycker det är fint det också. :)

• Indianica

Före jag fick barn var jag mer noga. Då var man ju ute och dejtade och det var viktigt att ge ett bra intryck på alla plan, he,he

Nu har jag ALLTID en vit behå och till det passar ju allt anser jag nu och då har jag sänkt kraven på betydelsen "matcha". Jag skäms lite, men jag har faktiskt snobbentrosor ibland...grisskära

Skämt å sido har jag för jäkligt trista underkläder. Jag har dessutom svårt att hitta trosor jag gillar. Jag ogillar för små trosor, men större modeller ser ju oftast ut som värsta trista tanttrosorna eller som jäkla landstingstrosor.

• Brio

Jag tycker att H&M har snyggast underkläder, helt klart :O

• Aiwendil

Om det ändå fanns underkläder att lägga pengarna på
    Har för stora bröst för att hitta nåt snyggt.
    Hittade iof men en bh gick på nästan 1000kr och det var lite väl tyckte jag...

Trosor köper jag typ ett helt nytt gäng en eller två ggr per år.

Isak / 07 03 09 - Tim / BF 09 08 21
  • SolOchSnö
    Fratris skrev 2009-05-30 10:58:37 följande:
    Gillar främst att köpa trosor, men när jag köper BH:ar köper jag DEFINITIVT ALLTID trosor till, alltså ett set. Fattar inte varför man inte skulle köpa trosorna till om man köper BH?! Superkonstigt!
    Jag gillar underkläder men jag är en av de konstiga människorna som ibland köper BH utan matchande trosa. Matchande trosor är ofta dyra, kanske 150-200 kr, och då tycker jag inte att det är värt att köpa dem även om BHn är bra och jag köper den.

Annars gillar jag Chantelle och Lepel, ett italienskt märke som jag beställer från Storbrittanien. I och med att jag handlar på nätet blir det billigare, en hyfsad BH kostar 150-300 kr och trosor kostar max 100 kr. Till vardags har jag bekväma bomullstrosor/hipsters för max 70 kr styck.
  • Trailer T

Jag älskar underkläder och lägger nog ca 1500 i månaden på underkläder.Köper ibland på Lindex men lyxar ofta till med Victoria Secret eller Calvin Clein..

• Leone i Västerås
    SnuttanSnuttan skrev 2009-05-30 06:26:39 följande:
    hej! jag älskar underkläder, verkligen! och det blir köp hyfsat ofta, helst ett matchande set :) finns en billig affär på nätet som säljer billiga bh:ar och så, de levererar snabbt och håller stor service. Tycker jag i allafall :) haileys.se heter dom. - så, gärna billigt, för min del :D
    Såklart att DU tycker det, eftersom det är DITT företag! Fult sätt att göra smygreklam på tycker jag!
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Pumpkin
    Aiwendil skrev 2009-06-03 12:29:13 följande:
    Om det ändå fanns underkläder att lägga pengarna på Har för stora bröst för att hitta nåt snyggt. Hittade iof men en bh gick på nästan 1000kr och det var lite väl tyckte jag... Trosor köper jag typ ett helt nytt gäng en eller två ggr per år.
    Då har du inte upptäckt sidor som www.bravissimo.com antar jag? Där kan nog de allra flesta hitta riktigt snygga BHar. Även jag har en udda storlek som länge har varit helt omöjlig att hitta, men nu finns det till och med ett par butiker i Stockholm

Som svar på TS fråga: Jag lägger alldeles för lite pengar på underkläder, önskar att jag hade råd att lägga mer. Det ska jag garanterat göra när jag slutar plugga och börjar tjäna pengar

För mig är det inte nödvändigt att underkläderna matchar, mest för att jag inte äger så många BHar som jag äger trosor. Men köper jag en BH så köper jag alltid matchande trosor till.
  • Kan inte bli bättre än såhär

Jag lägger ner en del pengar på underkläder. Jag köper aldrig något från tex Lindex eller HM. Minimum är Thriump och maximum är La Perla. Alltid matchande serie och färg. Äger inga bomullstrosor eller liknande.

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på underkläder?