märkesgrejer/kopior - skillanden är??
hur 17 ser man???
dior, canel, burberry, gucci... hur ser man skillnad på fejk och äkta?
nån som verkligen vet sånt?
solglasögon, väskor, skor....
jag har verkligen ingen aning.
hur 17 ser man???
dior, canel, burberry, gucci... hur ser man skillnad på fejk och äkta?
nån som verkligen vet sånt?
solglasögon, väskor, skor....
jag har verkligen ingen aning.
Vet vi köpte kläder i Turkiet. Diesel o Levis o sånt. På äkta vara sitter det lapp innanför tröjan med t.ex Diesel-märket på.
Parfymerna luktade mycket, mycket svagare.
Och jag köpte en klocka dsär nere också..En Smatch
nån som vet nåt om gucciväskor?
är det ingen som har koll på det här med dyra märken?
oftast är det logotypen som skiljer sig från den äkta....
fusk har i alla fall i väsksamanhang helt olika utseende på loggan, den kan vara lite grövre, mindre eller helt utebli....
* Loggan ser inte helt likadan ut, likaså t ex lappar, äkthetscertifikat m.m
* Sämre kvalité t ex konstläder istället för äkta skinn osv
En riktigt bra kopia är det jätte svårt att se skillnad på, har jobbat i London med märkesväskor o dyl så jag har sett en del i mina dagar! Men det kan vara skillnad i färgen på läder också.
Håller med Nina1 om att kvaliten verkligen varierar. Var i Asien och där kryllar det av kopior överallt och det mesta ser/känner man ju direkt att det är fejk. Tröjor t ex med Ralph Lauren-symbolen utanpå, men med en annan etikett inuti t ex. Men visst, tröjan kan se helt äkta ut utanpå och vara av bra kvalitet, dock kan det vara svårt att veta... Den kan lika gärna tappa all färg och krympa direkt. Ibland är det dock nästan omöjligt att se skillnad. Vi var på en inomhusmarknad i Thailand där vi hittade allt möjligt som vi kunde dra slutsatsen att det var fejk endast utifrån priset.
Men en generell regel är väl att insidan inte är lika bekostad som utsidan när det gäller kläder och väskor som är fejk. En märkesväska har förstås ett välsytt foder och en etikett osv på insidan... Och man kan ju om man har lite känsla och syn för detaljer förhoppningsvis känna sig fram om det är bra kvalitet
Jag är expert på det ämnet.....;
.....hm...fortsätter här då....
det krävs ju lite att du vet på förväg hur grejorna ser ut - annars kan man ju inte avgöra om det är en bra eller dålig kopia på t ex väskor, solglasögon. Det vilmar ju av turkiet-turister med konstiga väskkopior på stan numera- och speciellt med de väskformat som inte finns i verkligeheten hos gucci, lv, dior.... Men det finns oerhört mycket välgjorda kopior- det finns ju dyra kopior också- och där är ju alla detaljer exakt likadana. Det är verkligen en konst att köpa en väska som är fake- och få den att se äkta ut....
när jag ser folk gå på stan med sina louis vuitton väskor antar jag direkt att de ör fake
jag vet att troligtvis är nån procent av väskorna man ser äkta, men endast en bråkdel. för ärligt talat, varannan ung tjej kan ju inte ha råd att lägga många tusen kronor på en märkesväska...
samma med gucci och andra. synd om dem som verkligen betalat så mycket för väskan, för jag vet att jag inte är den enda som förmodar att det är fake.