• Ms svea

koka bitleksak?

frågade på affären dom sa ja när ja kokade smälte den?hade köpt två andra är med vattn i räcker väl diska då elleR?VÅGAR NOG INTE KOKA MER oj sorry caps

• Svar på tråden koka bitleksak?
  • fantasifoster

Det ska ju finnas med bruksanvisning. Hur man ska göra innan barnet använder den. Bitleksaken jag köpte, även den med vatten i, stod det att man absolut inte skulle koka den. Det stod att man skulle diska av den med milt diskmedel bara.
    Så det räcker nog om du diskar av den :)

• Ms svea
    fantasifoster skrev 2009-05-30 13:17:03 följande:
    Det ska ju finnas med bruksanvisning. Hur man ska göra innan barnet använder den. Bitleksaken jag köpte, även den med vatten i, stod det att man absolut inte skulle koka den. Det stod att man skulle diska av den med milt diskmedel bara.Så det räcker nog om du diskar av den :)
    ok stod inget på den
  • Zezana

Vanliga bitisar i gummi bör väl kokas innan användning (iaf dom vi köpt), däremot ska man inte koka dom med vatten i.. Brukar finnas med en bruksanvisning till allt man köper där det står exakt hur man ska göra..

• isolande

oj, jag kokade min vattenbitleksak. Kan det vara farligt att använda den då? plasten till vattnet blev väldigt mjuk men den läcker inte....

• Miss Obsessive

Min sambo kokade en bitleksak jag köpte, tre "frukter" i något mjukt gummimaterial som hänger i en ring. Frukterna smälte helt och blev till tre hårda klumpar. Var bara att köpa en ny, som EJ steriliseras. Vi diskar av bitleksakerna med vatten och diskmedel. Tyg-skallror tvättas i tvättmaskin. 

Svar på tråden koka bitleksak?