• Anna M

Vilket klädmärke gillar ni mest?

Har ni något favorit märke eller favoritbutik? Oavsett om det är H&M eller Gucci så är jag nyfiken :)

Själv älskar jag Esprit. Har bara två plagg därifrån, men älskar deras kläder.
    När jag väl handlar brukar det dock bli h&m.

• Svar på tråden Vilket klädmärke gillar ni mest?
  • Moonis

H&Ms kläder brukar passa min kropp jätte bra, tycker dom är snygga o prisvärda

• sagorummet 3

Just nu när jag är gravid har de blivit eh hel del från Gina, annars blir de en hel del från HM och själv klart använder jag gina när jag inte är gravid men deras långa tröjer är väldigt bra nu heheeh.

• Strandängen

Odd molly har väldigt fina kläder tycker jag, men tyvärr inget som passar min plånbok då det är lite för dyrt för mig.
    Handlar mest kläder på Veromoda, H&M, Gina tricot, Vila...

• MammasälskadeMinna

jag gillar mest kläder från gina.. iallafall så är deras tröjor bra nu när man är gravid.. Gillar inte H&Ms kläder för dom är så små i storlekarna och deras gravidkläder är tråkiga

• mammact

Jag handlar ibland på hm. Tröjor och koftor, men mest blir det esprit. Bara älskar deras kläder!!

• BillaBong

Levi's när det kommer till brallor och Nikita eller tishor från Carlings när det kommer till överdelar.

Google... Goooogle! G-O-O-G-L-E!
  • Anna M
    mammact skrev 2009-05-30 18:58:36 följande:
    Jag handlar ibland på hm. Tröjor och koftor, men mest blir det esprit. Bara älskar deras kläder!!
    jaa, men visst är dom fina! Har inte sett ett fult plagg från Esprit
  • Sweetycow

Jag gillar Wear It mest. De har billiga och snygga kläder.

• Fratris

Jag gillar verkligen VERKLIGEN inte Esprit. Tycker deras kläder är sååå tråkiga. Allt ser bara "basic" ut, och de är sååå dyra för "basics"! Gina Tricot har liknande utbud (pratar om basics nu, som bomullstoppar osv), och är i väldigt hög kvalitet för priset (nästan allt är 100% naturmaterial). H&M:s basickläder är verkligen SKIT, skitmaterial!!! SÅååå mkt polyester och akryl *hu*

Finkläder älskar jag de engelska märkena, typ Jane Norman, Oasis o Warehouse. Fint och kvinnligt :)

Väskor och skor köper jag alltid av bra kvalitet, speciellt väskor. Gucci gillar jag skarpt!

• bebe längtan

HM, Fornarina och Diesel
    Scorett för skor, Vagabond oxå, fast de finns ju på Scorett

väskor köper jag sällan, 2-3 väskor var tredje år ungefär men det blir märkesväskor då lägger jag ut STORA pengar som jag sparat ihop just för detta

• Choklad och Nötter

Jag har en väldigt klassisk stil och är himla kräsen vad gäller material. Vill använda mina plagg mååånga år, så märken jag använder och gillar bäst är, Gant, Ralph Lauren, Acne (men bara när det gäller jeans), Filippa K, Hugo Boss och Boomerang. Tråkiga kläder enligt vissa, men jag trivs bäst så. Jag har dock några modeaktiga kläder också, som t ex tunikor och leggings från Gina och MQ, och i dessa trivs jag också väldigt bra, men så fort jag tröttnar så återvänder jag snabbt till min standardstil/basstil. Har även nyligen( för ett år sedan?) upptäckt märket Rules By Mary som säljs på MQ, och jag måste säga att dom har mycket fint. Har dock bara en tunika/blus därifrån än så länge, och jag är riktigt nöjd med den. Mycket trevlig kvalite!

Vad gäller skor så köper jag ganska så blandat. Men oftast från Hugo Boss, Vagabond, Paul Smith, Tommy Hilfiger och Rizzo samt vanliga, klassiska converse All Star.

Väskfavoritmärket är Mulberry.

H&M gillar inte, men Esprit är bra! Brukar kika in där 2-3 ggr om året. Dock tycker

• Choklad och Nötter

Dock tycker jag dom har lite högt pris, för utbudet är oftast inte så jätteuppdaterat och ganska så basmässigt, men vad gäller kvaliten så kan man inte klaga.

• Audrey Will

Hunkydory och Odd Molly är storfavoriter hos mig!

• Dr Cotton

Error! Tyvärr lades det ner för några år sedan. Scheisse!

• ääni

Jag minns inte riktigt nu men så här på rak arm svarar jag:

Filippa K, Dagmar, Acne, Anna Holtblad, Noa Noa, Essentiel, The Shirt Factory och Velour.

• jompa

Gillar Gant, Boomerang, Shirt Factory och Turnover.

Skor köper jag det jag hittar mest eftersom jag har sån liten stl (35).

Väskor lägger jag aldrig några pengar på, köper dem varsom oftast för max 2-300kr

• Anna M

kul att läsa era svar. Har blivit nyfiken på några butiker som jag aldrig varit inne i, tack vare er :)

• Anna Paulita

Favoritmärken är Odd Molly (även om jag tycker deras kläder är för dyra) och In Wear. Esprit kan ha snygga kläder i sin "classic collection". Hittar något då och då på MEXX också. tycker vissa av HMs kläder kan vara både snygga och absolut prisvärda. På Indiska kan man hitta snygga sommarklänningar och sommarkjolar.

Men generellt sätt så köper jag kläder där jag hittar sådant jag tycker är snyggt, ställen jag aldrig går in på är Cubus, Kapp Ahl och Gina Tricot, Vero Moda har inte heller kläder i min stil.

• Anna M

Jag tycker att Lindex har mycket fint oxå. Tyckte det var mer "tantkläder" där för några år sen, men nu är det lite blandat. Eller så är det jag som blivit tantig kanske ;) hehe

Svar på tråden Vilket klädmärke gillar ni mest?