• Ingen

bästa joggingvagnen? Och finns det joggingvagnar där barnet sitter bakåt???

VI har nu köpt en Maclaren XT och ska komplettera med en mer trerränggående joggingvagn, som fortfarande är möjlig att köra i stan. Och känner någon till om det finns joggingvagnar där barnet sitter bakåt - detta undrar jag eftersom paraplyvagnen ju är riktad framåt...

• Svar på tråden bästa joggingvagnen? Och finns det joggingvagnar där barnet sitter bakåt???
  • Ingen

jag menar trehjulingar som man faktiskt kan springa med

• Tesie

Går det inte att springa med alla 3 hjulingar? *känner mig förvirrad*

• Jillsan7003

www.specialtybaby.com/jogstrol1.html
    www.joggingstroller.com/
    www.jogging-stroller-superstore.com/

Här har du en massa modeller att kika på. Vet inte riktigt om du kan få tag på alla här i Sverige men kanske från UK eller Tyskland.

Vi har den här; www.barniallt.se/butiken/barnvagnar.shtml
    Scrolla ner till Pozy Runner

Den är helt okej att springa med i stan eller på vägar som är någorlunda fina men kändes INTE bra i terräng....tror mycket beror på att främre hjulet är mindre. Tyvärr har jag nog aldrig sett en joggingvagn som är vänd mot joggaren.

Visst är Maclaren XT grymt bra för att vara en paraplyvagn?? Har oxå en!!

• Ingen

Jillsan: Oh, Pozyn såg ju väldigt intressant ut. Lättrullad och med handbroms är väl centralt. Men trepunktsbälte...? trillar inte ungen ut på sidan då
    Och var säljs den i butik?

• Ingen

Men Hm - fick precis syn på Hauck Cruiser Fun - det SER UT som om det är en trehjuling med barnet vänt bakåt? Går den att springa med???

• Ingen

känner någon till Hauck cruiser 3 fun?

• Jillsan7003

Ingen - om det är en vagn du skall ut å springa med så skall den helst ha större hjul än den "normala" storleken som finns på vanliga barnvagnar. Annars blir det nog tungt. Kolla gärna vikten på vagnen oxå - betydligt skönare att springa med något som väger 8-9 kg än 15 kg. Å så en handbroms samt gärna en extra säkerhetslina där man fäster ena änden på handleden och andra på vagnens handtag. Inte kul att ramla i en nerförsbacke utan den extra säkerheten. Som sagt; hjulstorlek, fjädring, vikt, fempunktsbälte och gärna hängmattekonstruktion på barnets sittplats. Hmmm, det var nog allt, tror jag!

• Ingen

Jillsan: fint - och allt detta har pozyn?

• Jillsan7003

Ingen - ja det har den...förutom att framhjulet då är mindre än de två bakre. Det går jättebra när underlaget är någorlunda fint och jämt men inte så bra i terräng.

Ett stort plus är ju även att den har fått säkrast i test OCH inte kostar skjortan! Suffletten är stor och bra och korgen under får man plats med ganska mycket i. Ska du springa i terräng bör du nog köpa en B.O.B eller INstep. De år dyrare men har ännu bättre fjädring och tre stora hjul.

• luttelin

Vi har en Hauck Cruiser... Det är en kombivagn, du kan alltså ha barnet åt vilket håll du vill samt även med mjuklift i. Stora och rejäla lufthjul. Vganen väger dock en del, 12 kg tror jag att det var. Har inte provat att jogga med den ännu då vi har c:a 6 v kvar innan vår bebbe tittar ut. Men är nöjd med den hittills i alla fall! =)

• Ingen

luttelin: OK - kanske i tyngsta laget...

• LostInLiam

Quinny freestylen är ju en stabil joggingvagn gjord för både terräng och shopping, och den går att ha vänd mot sig (på de nya modellerna!)

Svar på tråden bästa joggingvagnen? Och finns det joggingvagnar där barnet sitter bakåt???