• Glass

Finns det mygg en våning upp?

Jag har fått för mig att myggor inte finns så högt upp, men jag har kanske fel?

Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • Svar på tråden Finns det mygg en våning upp?
  • Tecken

Jodå, det finns. Mygg flyger, vettu

• Maria40

..."en våning upp"... från vardå? Andra våningen, sjunde, fjortonde? Himlen?

• Glass
    Tecken skrev 2009-05-30 19:54:42 följande:
    Jodå, det finns. Mygg flyger, vettu
    Jo jag vet
    Jag trodde inte att de flög så högt upp bara.
  • Glass
    Maria40 skrev 2009-05-30 19:55:52 följande:
    ..."en våning upp"... från vardå? Andra våningen, sjunde, fjortonde? Himlen?
    haha, ja du
  • Isnogood

Jopp...jag kan garantera att myggen flyger högre än så...har 2 våningen 2.5 plan upp från markplan och myggorna kommer in så fort jag öppnat fönstret....så här använder vi alltid myggfönster...

• Angels Fall First
    Isnogood skrev 2009-05-30 19:58:32 följande:
    Jopp...jag kan garantera att myggen flyger högre än så...har 2 våningen 2.5 plan upp från markplan och myggorna kommer in så fort jag öppnat fönstret....så här använder vi alltid myggfönster...
    Inser att jag kanske hade konstiga mygg. När jag bodde på första våningen så hade jag mygg utanför portdörren (inte jättemånga men tillräckligt många för att märkas) men inga som flög in genom fönstret. Nu har du ju helt tagit bort min illusion om att det inte finns mygg om man inte bor på markplan
    People like you are the reason people like me need medication
  • Perry the Platypus

Har bott på 7:e våningen. Dit upp kom myggen ganska sällan.

Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • Amazina

Jag bor på fjärde våningen. Har INGA mygg! Har aldrig fått ett myggbett i denna lägenheten och ej heller sett någon mygga. Annars blir jag biten FÖRST och MEST. Vaknade en gång på ett hotellrum i Pisa med typ 25 bett!!!!

• Maria40
    Amazina skrev 2009-05-30 20:17:47 följande:
    Vaknade en gång på ett hotellrum i Pisa med typ 25 bett!!!!
    Är du säker på att der var myggbett?
  • Amazina
    Maria40 skrev 2009-05-30 21:01:27 följande:
    Är du säker på att der var myggbett?
    Tro mig, det var myggbett. Jag gick lös med mina flippflopps och dödade väl ett 20tal... Sedan checkade vi ut vid 05,30 för att vi inte stod ut mer...
  • Glass
    Teskedsmamman skrev 2009-05-30 21:01:17 följande:
    Vi har mest mygg i sovrummet, på andra våningen... Det är mest beroende på omgivningarna osv om de tar sig högt eller inte.
    Vad i omgivningen påverkar det?
  • Maria40

Vi har bott på olika ställen och olika höjder.

Mest mygg har vi haft på ställen som varit "fuktiga", där marken tar lång tid på sig att smälta vårsnön och bli "torr".
    Minst (inga alls) har vi haft när vi bodde i ett hus (villa) som låg på en kulle, inget vattendrag i närheten, ingen fukt, torr mark som behövde vattnas hela tiden.

Har för mig att jag läst att mygg bara flyger en viss sträcka (x km).

Svar på tråden Finns det mygg en våning upp?