• teddybjörnen fredriksson

Höstresa, några tips?

Vi planerar att åka på höstsemester iår och jag skulle uppskatta tips. Någon som varit iväg under perioden september/oktober och kan rekommendera något varmt och trevligt land, och kanske t.o.m. något bra hotell? Vi är 2 vuxna och 2 barn (8 och 10år). Vi är inte intresserade av Thailand men annars är vi nyfikna på allt.

• Svar på tråden Höstresa, några tips?
  • vackrastarflow

Södra Europa är fortfarande varmt och skönt då. Jag väljer själv alltid att åka dit i september om jag kan. Jag har varit i Grekland oktober/november och det var varmt och skönt då.

• Biene

Jag rekommenderar Sicilien i Oktober. Det är fortfarande varmt och skönt i havet och luften, helt underbar miljö och mycket att se. Solresor och Fritidsresor flyger dit.

Går det att bada fortfarande i Grekland så sent som i slutet av september? Såg att det fanns rel. billiga resor till bl.a. Kreta då, är bara rädd att vädret ska vara osäkert.

• vackrastarflow

teddybjörnen fredriksson skrev 2009-05-30 22:11:59 följande:

Går det att bada fortfarande i Grekland så sent som i slutet av september? Såg att det fanns rel. billiga resor till bl.a. Kreta då, är bara rädd att vädret ska vara osäkert.
    jag badade på Kreta i oktober, och då är jag ändå en badkruka fördelen är ju att havet haft hela sommaren på sig att bli varmt!

Ja, det är sant. Grekland är ju väldigt trevligt och god mat har de också. Kanske ett bra alternativ. Några andra förslag??? Någon med erfarenhet av sista minuten? Eftersom jag pluggar är ekonomin något ansträngd och därför skulle vi vilja resa så billigt som möjligt och ha pengar kvar att spendera på plats. Hur långe törs man vänta med att boka och hur mycket billigare kan det bli?

• hotten

medelhavet just denna period hittar du alltid många riktigt billiga sistaminuten resor. Kreta, cypern, mallis mfl.. det kan vara lite ostadigare väder å det kan regna en dag eller två men oftast är det soligt å härligt, dessutom rear affärer ut grejerna då många stänger inför vintern

• Mollymajs

Turkiet. Vi åker alltid i september o det är garanterat varmt o badvänligt.

• Mollymajs

Vi har åkt med både Ving, Apollo o fritidsresor o varit nöjda med alla. Men oftast åker vi med Ving.

• carola1977

Tänkvärt är att på Kreta är det strömt i vattnet och ofta badförbud, om det nu är att bada i havet man är ute efter. Cypern är varmt, om det är 45 grader i slutet på augusti (har varit där då) så borde det vara hyfsat varmt i september/oktober också .
    Gillar också Ving och Fritidsresor, det är dem vi åkt med mest.

• besj

Spanien...
    Går att flyga billigt dit, billigt att hyra lägenhet, jättefint väder under slutet av september början av oktober...

• tre guldklimpar

ÅH underbara EGYPTEN! Ett fascinerande land med fantastiskt hav. Jätteklart och varmt vatten. Vackra fiskar i alla färger för den som vill snorkla ute vid reven.

Personalen på hotellen är supertrevliga och alla är mycket barnvänliga. Och det är fortfarande ganska billigt att resa dit och att leva där.

Svar på tråden Höstresa, några tips?