• pinglan137

Hjälp....så fruktansvärda kramper i magen...????

Undrar över en sak om ni kanske kunde hjälpa mig...
    Inatt hade jag så fruktansvärt ont i magen...Alltså riktigt ont...det kom och gick med bara någon minut mellan och höll på från 22-06 imorse...Det gjorde så ont att jag låg och stönade eller pustade...och det gick runt i hela magen..gjorde det ont på höger sida så vända jag mig till vänster då förflyttades smärtan....så frös jag varje gång det kom sådan där onda..sen gick det runt i hela magen ..
    Idag har jag varit och är ännu helt öm i magen...klämmer jag på den så gör det ont långt ner i magen under naveln...Drar jag in magen så är det jätteömt och gör ont i nedre delen av magen...

Någon idé på vad det kan vara? Dum som jag var ringde jag inte sjukvårdsrådgivningen...men jag hade fullt upp med att försöka slumra till mellan värkarna...

• Svar på tråden Hjälp....så fruktansvärda kramper i magen...????
  • LJ87

du ska inte ha mens?? ungefär så där känner ja när ja ska ha mens.. natten innan mensen kommer har ja fruktansvärt ont i magen, inga tabletter hjälper heller.. alltid en sömnlös natt då...

• Nilam 84
    pinglan137 skrev 2009-05-31 00:11:38 följande:
    Undrar över en sak om ni kanske kunde hjälpa mig...Inatt hade jag så fruktansvärt ont i magen...Alltså riktigt ont...det kom och gick med bara någon minut mellan och höll på från 22-06 imorse...Det gjorde så ont att jag låg och stönade eller pustade...och det gick runt i hela magen..gjorde det ont på höger sida så vända jag mig till vänster då förflyttades smärtan....så frös jag varje gång det kom sådan där onda..sen gick det runt i hela magen ..Idag har jag varit och är ännu helt öm i magen...klämmer jag på den så gör det ont långt ner i magen under naveln...Drar jag in magen så är det jätteömt och gör ont i nedre delen av magen...Någon idé på vad det kan vara? Dum som jag var ringde jag inte sjukvårdsrådgivningen...men jag hade fullt upp med att försöka slumra till mellan värkarna...
    Hade typ liknande smärtor i magen för ett par veckor sen, åkte in till sjukhuset och var på en massa undersökningar på söndag fm, på måndag mitt idagen blev jag opererad för en 5,5 cm stor cysta i äggstocken...Jag skulle ringa till ngt sjukhus eller så och höra vad de säger iaf om ja va du!
  • mausi2008

Hej! Jag undrar om det inte skulle kunna vara GALLSTENAR som spökar?? Jag har haft liknanade krampar som du beskriver och åkte till slut in på akuten-där konstaterades att det var gallblåsan-dvs stenar som förorsakade smärtan och exakt ett år senare (för någon vecka sedan) opereras gallblåsan bort.
    Det kan vara allvarlig om man har så ont i magen utan att det finns en rimlig orsak! Jag skulle rekomendera att gå till vårdcentralen, försöka beskriva smärtan så gott du kan och förhoppningsvis få en remiss! Det kan ju vara allt möjligt! Blindtarm är också ett alternativ...
    Lycka till! och krya på dig!

• pinglan137

Hejsan..

Nej..mens ska jag inte ha just nu och jag har aldrig haft magsmärtor när jag ska ha den..Cysta i äggstocken..usch det lät inget vidare...:(

Jag får nog ringa vårdcentralen på måndag coh höra vad dom säger..tyvärr är dom inte så hjälpsamma där men kan göra ett försök...

Tack snälla ni för era svar...

• LJ87

ring sjukvårdsrådgivnignen imorn...

• Southern Belle

Cystor i äggstockarna är inte helt ovanligt och oftast helt ofarligt - bara smärtsamt....

Finns det ingen privat vårdcentral du kan vända dej till? Det brukar gå lite snabbare att få tid där!

Lycka till!

• Immer

Kräkte du också? Åk in akut om det kommer tillbaka. Det kan vara symtom av flera olika tillstånd, t. ex sub-ileus, som kan behöva behandling. (Eller visa sej vara helt ofarligt, givetvis!)

• pinglan137

Nej jag varken kräktes eller sprang på toa eller hade gaser..ingenting bara så förbaskat ont att jag vred och vända mig om i sängen och låg och stönade för det gjorde så förbaskat ont....

• Immer

Hoppas du slipper fler episoder av detta, men åk in och "bli kollad" om det kommer tillbaka!

Svar på tråden Hjälp....så fruktansvärda kramper i magen...????