Flytväst 3-15 kg
Hej!
Jag är på jakt efter en beg. flytväst för barn som väger mellan 3-15 kg. Nu undrar jag om det är någon här som vet vad en sådan kostar i nypris?
Ha det så bra!
Hej!
Jag är på jakt efter en beg. flytväst för barn som väger mellan 3-15 kg. Nu undrar jag om det är någon här som vet vad en sådan kostar i nypris?
Ha det så bra!
299 kr på Clas Ohlsson.
På testfakta.se har de ett test av flytvästar för bebisar och mindre barn. jag rekommenderar STARKT att läsa det innan du köper flytväst, vissa flytvästar var farliga!
Jag skulle inte köpa varken en beggad flytväst eller en från clas ohlsson..Svenska sjöräddningsällskapet rekommenderar Crewsaver enligt han i båtaffären där vi köpte våran..den var iofs svindyr men jag vill ha en flytväst som garanterat vänder mitt blöjbarn om det hamnar i vattnet..den funkade även upp till 20 kg så då kan ju barnet ha den lite längre oxå..
(Ska tillägga att dom även hade andra modeller typ Baltic och Helly Hansen som iofs var billigare men vi kände att vi inte ville chansa...)
Men Helly Hansen Kid Safe fick ju bäst i test!
Vi hade Baltic på vår son. Deras vänder sig även om barnet har blöja på sig. kostade 450 tror jag då. den hade han till somaren han skulle fylla 2,5 år då bytte vi till Baltics räddningsväst.
Miss Ji skrev 2009-06-02 09:40:55 följande:
coop och öb har för samma pris
Var man än köper någonstans och funderar på en flytväst för så små så tänk på det är inte alla som vänder när barnet har blöja på sig. När vi köpte vår för 3 årsedan så var det bara två på marknaden som var tillräckligt bra och det var Baltics ena flytväst för 3-15 kg och Helly Hansen. (det är den som sjöräddningen rekomenderar och har i sitt sortumen men med lite extra saker på. Det är däför den är så dyr)
vi köpte våran på babyland, för 599 har jag för mej..
nu har jag helt glömt bort märket, ligger under dotterns säng..
använd ENGÅNG!!
Om du e sugen ;)??
Vi köpte Baltics 3-15 kg då vi kommer att behöva den i princip direkt lillen är född. Har läst tester och frågat runt och det var den som alla rekomenderade. Helly Hansens är från 5 kg om jag inte minns fel.
vi hade baltic bambi har för mig de fått bäst i test också. vi hade de västarna 2 säsonger. de föddes mars 07 och vi har precis köpt nya nu. men mina killar är rätt stora också
vi var jättenöjd med dom.
tror de kostade 450:-
Även jag har fått Baltic rekommenderad. Av vänner iofs, men även från instruktörerna på babysimmet (som man givetvis inte kan räkna som flytvästexperter). Vi provade den i poolen och jag kunde inte se att den skulle vara dålig.
Baltic och Helly Hansen tycks dominera marknaden o man får dem för 300-400 kr. Om ni känner er osäkra tycker jag att ni ska prova den på simhallen innan ni ger er ut (äldre barn kan man ju be hoppa i sjön men med bebisen känns nog badet tryggare).