• Vinterkväll

Får en 5 månaders bebis eget pass eller lägger man in på mammans?

Någon som vet?

• Svar på tråden Får en 5 månaders bebis eget pass eller lägger man in på mammans?
  • ciebie

bebisen får ett eget pass. du skaffar passet på samma sätt som ditt eget.

• Vinterkväll

jaha vad kul :) men hur tar dom kort?och hur länge gäller det?

• frida S83

Dom har ett eget pass är hur löjligt som helst eftersom att det ska gälla i 5 år och kostar 400:-.Men när vi frågade om man verkligen kunde ha det i 5 år utan att det blir problem svarade dom att förändras barnet så måste man göra ett nytt vilket du kan få göra redan nästa år.

• pigglet

frida S83 skrev 2009-05-31 14:08:28 följande:

Dom har ett eget pass är hur löjligt som helst eftersom att det ska gälla i 5 år och kostar 400:-.Men när vi frågade om man verkligen kunde ha det i 5 år utan att det blir problem svarade dom att förändras barnet så måste man göra ett nytt vilket du kan få göra redan nästa år.
    Har jag aldrig hört... Klart barnen förändras! Våra barn är bebisar på passbilden, (ser inte ut så nu förstås) och det har då inte varit något problem.
  • LillaFlamman

barnpass håller i fem år, frågade förra året när jag var på polisen och fick sonens, frågade hur sjutton det kan vara så eftersom de växer så mycket, fick svaret att de oxå tyckte det var lustigt men de kan mäta fram vissa ansiktsdrag, det står i passet hur länge det gäller

• Jensa1973

Vi gjorde pass till liten i torsdags, han är snart 3 månader
    Han kan inte sitta själv i barnstol. Så jag fick ha honom i knät åsså ett vitt lakan på mig så bakgrunden blir vit.
    Kan de sitta själv får de sitta i en barnstol med den vanliga vita bakgrunden.

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
Svar på tråden Får en 5 månaders bebis eget pass eller lägger man in på mammans?