vaccinet kanske ger autism, tycker ni att vi ska strunta i den?
jag vet inte om det är sant att barn får autism av den utan att det brukar komma då, eller märkas, autismen,,,efter vaccinet..
kommer ha världens beslutsångest!
jag vet inte om det är sant att barn får autism av den utan att det brukar komma då, eller märkas, autismen,,,efter vaccinet..
kommer ha världens beslutsångest!
Det är inte sant! Vaccin ger inte autism! Man har gjort en jättestor studie för att ta kål på de rykten som florerar om att vaccin ger autism! Så du behöver inte ha ångest!
ok tack känns skönt att höra!
Håller med Blåklocka! Det är rykten!! Självklart ska man vaccinera sitt barn.
ok, jag har gett de andra 2 men det är visst den tredje det handlar om
bvc sa att antroposofernas barn väldigt sällan har allergier etc
Just det vaccinet är ju omtvistat men med tanle på komplikationerna efter just de sjukdommarna så är det ett ganska så viktigt vaccin!
Prata med er BVC-sköterska och rådgör om du är osäker!
/Nettan
Autism orsakas INTE av vaccinationer!
Har du några funderingar om vacciner är du hemsk välkommen att skriva till mig! Jag jobbar inim branschen och svarar gärna på frågor.
Senaste "Vi föräldrar" har ett tema om just vaccinationer och autism! De menar att det inte förligger just någon risk... Dessutom är riskerna större om barnet skulle få någon av sjukdomarna!
ok tack för era svar
bvc tycker man ska ta
Är du osäker kan du ju vänta lite kanske?? Vi väntade med MPR sprutan i ett halvår xtra bara för att vår dotter fått en massa penicillin under året och därför inte hade nåt immunförsvar. När hon var två tog vi den istället.
Nu råkade vår dotter ut för en av de mer sällsynta biverkningarna av den iofs, men vi är ändå övertygade om att detta är bättre än inget skydd alls mot de sjukdomarna och de dödsfall som faktiskt fortfarande förekommer av dem.
Personligen tror jag att det är en myt att den skulle ge autism. Autism märks ju oftast inte av förns just i den åldern. Men jag förstår att man gärna vill hitta en orsak till att just ens eget barn fått autism.
Sannispannis - vart har du läst det om autism? *nyfiken*