• Anonym (Redan?)

Kan graviditetsillamåendet komma redan en vecka efter ägglossning????

Kan det verkligen vara så att man känner av en graviditet redan en vecka efter ägglossning?

Idag, helt utan förvarning, sköljde världens våg av illamående över mig. Det var nära, men jag spydde aldrig. Nu är det lite bättre, men illamåendet gnager på....

För en vecka sedan hade vi sex, och dagen efter märkte jag av den värk jag kan få vid ÄL. Tanken slog mig att det kanske hände något då, att jag kanske blev gravid.

Men är det MÖJLIGT att känna symtom så tidigt?

Vid mina två tidigare graviditeter har jag fått illamåendet först vecka 6-7.
    (Och jag kan inte vara i vecka 6-7 om man ser till hur länge sedan det var vi hade sex innan den här gången)

• Svar på tråden Kan graviditetsillamåendet komma redan en vecka efter ägglossning????
  • kaksmulan

Jodå, tro mig!
    Här kom illamåendet bara någon vecka efter ÄL den här gången.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym (Redan?)
    kaksmulan skrev 2009-05-31 19:42:22 följande:
    Jodå, tro mig! Här kom illamåendet bara någon vecka efter ÄL den här gången.
    Oj, är det sant! Men oj oj, tänk om jag verkligen är gravid. Jag tror jag svimmar...
  • alepet

Det är väl troligt eftersom det är något som händer i kroppen.

Jag har en fråga, någon som har illamående som känns nästan som halsbränna. Att man skulle kunna spy men har inga problem att hålla tillbaka?

för jag antar att det finns olika sorters illamående under graviditeten :)

• Anonym (Ulliz)

o jaaaaa.. det gör det på mig:)

• Anonym (Illamåend)

Jag började må illa redan ett par dagar innan jag +:ad på BIM, men började inte kräkas förrän v:7-8.....

• Jo77

Ja, precis så kände jag mig. Illamående men inte så jag ville spy och det började typ en vecka - tio dagar efter att jag enligt beräkningarna hade blivit gravid. Hoppas du är det då!

• Anonym (Redan?)

Oj. Vad det pirrar i magen och snurrar i huvudet!
    Det här var inte direkt planerat. Jag trodde jag hade ett tag kvar till ÄL och blev förvånad när jag kände av den redan dagen efter sex.

Visst ett barn är välkommet, och någon gång hade vi tänkt skaffa en till, men redan nu? Med de första två barnen har vi bestämt innan, att nu kör vi. Och nu blir man lite tagen på sängen, vi hade ju inte ens börjat försöka än! SHIT!

Men man vet ju aldrig. Jag kanske bara är magsjuk?

• Anonym (Redan?)

Förresten. När jag väntade de två första och började må illa i vecka 6-7, så höll illamåndet på tills vecka 16 ungefär.

Går illamåendet över tidigare om det startar tidigare?

Ser framför mig hur jag mår illa och spyr i fyra fem månader...huuuuuu, vill inte!

• Teskedsmamman

Normalt fäster ägget en vecka efter ägglossningen, jag finner det inte så vanligt att illamåendet startar så tidigt, men jag säger inte att det är omöjligt.

Jag tyckte det startade tidigt på mig, 3+4 kände jag av illamåendet första gången....

Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Anonym (Ulliz)

jo fast mens får man ju ca 2 v efter ägglossning ( befruktning) och som jag tex har inte behövt gå och vänta på utebliven mens för att ana graviditet. MINST en vecka innan många gånger mer... ( alltså redan ca tre dagar efter befruktning) blir jag yr, trött och sen kommer det något i halsen som gör att jag känner mig illamående...
    har jag tex ägglossning 1 i månaden ,mensdatum den 14 hela veckan innan alltså ca 7-14, ont i sidorna av magen. första veckan yrsel, trött.... slutet av första kommer det där som jag mår illa av, något som känns när jag sväljer. det håller oftast i fram till den dagen jag skulle haft mens.
    Men givetvis är vi alla olika. det beror ju på hur vi reagerar på hormonerna som börjar bildas.

Svar på tråden Kan graviditetsillamåendet komma redan en vecka efter ägglossning????