• appple

farligt med snabb viktnedgång?

Ja, som rubriken lyder. Kan det vara skadligt att gå ner i vikt för fort? Jag har nämligen rasat 17,5 på mindre än nio veckor, och det fortsätter att gå nedåt. Jag äter och mår helt okej, men ja, blir lite orolig om det kan vara farligt.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden farligt med snabb viktnedgång?
  • Fridolino

det är inte bra, jag gick ner extremt mycket och snabbt efter jag fått min dotter och jag blev riktigt smal, nästan undernärd. vägde 53 som minst (är 173cm) jag mådde skit. jätteont i huvudet, illamående och otrolig yrsel. läkaren jag gick till sa att det var pga snabb viktnedgång.

• appple

Oh, okej. Låter ju inte alls bra!
    Men jag känner liksom inte av varken någon huvudvärk eller någon yrsel. Jag skulle nog kunna säga att jag mår riktigt bra. Jag bör väl också säga att jag har några kilon jag behöver gå ner, så ja, bör jag fortsätta?

• Fridolino

jag tycker du ska lyssna på din kropp men det är inte helt fel att rådfråga läkare eller dietist. lycka till!

• Anilia

Hur tusan gör du för att gå ner så fort i vikt?? :P Tell me!

• Hervor 1

Snabb/dramatisk viktminskning kan leda till att huden blir "slapp" eftersom den inte hinner med..

• appple

Jag körde med naturdiet de två första veckorna, och veckorna efter det så har jag legat på kaloriunderskott samt dragit ner drastikt på kolhydraterna. Men jag har alltid ätit mig mätt och lyssnat på min kropp :) samt promenerat en hel del.
    Har alltid haft lätt för att gå ner i vikt, men tyvärr lika lätt att gå upp :/

Wonderwoman: Ja, det har jag också hört! Men händer det verkligen alla? Jag har nämligen inte märkt av det.

• Fridolino

apple: det händer inte alla!

• appple

Okej, då kan jag slappna av! :)

• Fridolino

det är som med bristningar, vissa får det, andra inte :) du kan vara lugn!

• appple

Tack så himla mycket för hjälpen! :)

Svar på tråden farligt med snabb viktnedgång?