Hur ser man skillnad på ett tidigt missfall och mens?
..
..
bra fråga det vill jag oxå veta!
Tidigt missfall och mens känner man inte skillnad på...
jag har haft 2 st
1:a 3 dagar efter BIM
2:5 dagar efter BIM
Endal anledningen till att jag vet att det var tidiga missfall var för att jag plussade på BIM
Så vill man inte bli gravid så brukar man inte testa sig på BIM dagen..man väntar helt enkelt på mensen..man har oftast mensliknande symptom som gör att man tror att mensen bara är sen..
Det kändes som att ha mens, mensvärk och lite klumpigt men inget som man skulle reagera på om man inte visste att man var gravid.
Tror att det är rätt vanligt med såna missfall och att fler tjejer säkert har haft det utan att tänka på det.
För mig var det tydlig skillnad. Hade inte testat eftersom jag inte sysslar med sånt,men jag ådde illa några dar innan BIM så jag hade mina misstankar. På BIM+1 kom mensen som vanligt och dag 4 när jag normalt blöder bara lite bruna flytningar kände jag plötlig akut smärta i underlivet och blodet bara forsade ur mig. Satt på toa säkert en halvtimme och det bara rann. När jag torkade mig fick jag ut en tydlig "kula" på pappret som motsvarar hinnsäckens storlek v.4-5. Detta har jag upplevt 2 ggr.
Jag tror att jag hade tidigt missfall denna gången med en massa klumpar och mycket mer blod än vanligt. Det som är konstigt är att jag har haft som vattenliknande flytningar sedan mensen men de är lite rosa.. Inte som vanligt alltså!
har aldrig fått missfall men däremot gjort medecinisk abort vilket är ungefär samma sak, man framkalalr ett missfall. Tycker det är rätt stor skillnad men kan ju bero på vilken vecka man är i. Oftast kommer det mycket stora klumpar och man får fruktansvärt ont i magen. Min kompis fick jätte ont så hon svimmade. Men det är klart svårt att veta sen är alla olika. Men jag trodde att jag fick missfall en gång och så frågade jag min gynokolog som jag var hos då och hon sa att tydligen så ska det ett grav test bli + efter åt om man misstänker missfall....