• Anonym

Gå ned 5 kg på fyra dagar - fyraadagarsdieten..någon som provat eller vill va me?

Ska köra fyradagarsdieten x 2 - alltså 8 dagar...Någon som vill va me eller någon som har erfanrenhet av det!?

det står att man ska gå ned 5 kilo på fyra dagar vilket jag inte tror ett smack på men jag hoppas (om ett mirakel sker) att jag kan gå ned 5 kilo på 8 dagar.
    Ska springa eller gå ½ mil om dagen och köra denna dieten.....

kan det gå med 5 kilo på 8 dar...låter tufft!

O ja jag vet att man med sånna metoder lätt går upp allt igen och ibland lite sär till och ja ja vet att det inte är bra för kroppen o ja javet att det bästa är nyttig kost och mortion....så nu har jag sagt det me så slipper ni ödsla tid på att skriva såna inlägg eftersom det inte är vad tråden handlar om

8. Fyradagars-dieten
    Gör dig 5,5 kilo lättare på 4 dagar

Så fungerar den: En metod för nybörjaren som vill mjukstarta.

Meny:

Dag 1:

frukost: 1 hårdkokt ägg, 1/2 apelsin.

lunch: 100 g tonfisk i vatten, 100 g sallad, 2 rädisor.

middag: 1/2 kopp spenat, 170 g kycklingbröst, 1/2 tomat, 1/2 äpple.

Dag 2:

frukost: 1/2 glas yoghurt naturell, 1/2 grapefrukt.

lunch: 2 kokta ägg, 1/2 tomat, gurka.

middag: 170 g hamburgerkött, 6 salladsblad, 1/2 kopp jordgubbar.

Dag 3:

frukost: 100 g kyckling/lax, 1 gurka.

lunch: 170 g kycklingbröst eller magert biffkött.

middag: 1/2 kopp pumpa, 2 salladsblad, 1/4 kopp vindruvor.

Dag 4:

frukost: 1/2 kopp keso, 1/2 papaya eller melon.

lunch: 28 gram ost, 1 tunn skiva rostat bröd, 1 tomat.

middag: 224 g mager kyckling eller kalkonbröst, 2 selleristjälkar, 1 rädisa. 1 mandarin eller 1/2 apelsin.

• Svar på tråden Gå ned 5 kg på fyra dagar - fyraadagarsdieten..någon som provat eller vill va me?
  • papercut

Du kommer mestadels tappa vätska. Men lycka till, det kanske kan vara en kickstart för ett sundare liv!

• Anonym

Är det meningen att du ska gå/springa en halvmil på den där lilla du äter?
    Vansinne, din kropp kommer inte orka.
    Men lycka till

• Anonym

gör verkligen 2 eller 5 salladsblad någon skillnad?

• Anonym (hungrig)

Shit.. Jag skulle svälta ihjäl. En tunn skiva rostat bröd:(. Jag som älskar bröd skulle inte klarat detta. Jag vet en bättre metod, ät som du brukar göra i 6 dagar och på den 7 dagen vräk i dig så mycket du bara kan och på den 8:e dagen ät hälften av det du brukar äta och fortsätt så. Man lurar matsmältningen och så blir magsäcken mindre. Gick själv ner så...

• Anonym (limpmacka)

Håller med inlägg 1 till 4.
    Som du själv skrivit så kan du nackdelarna med detta. Om det nu är inför något speciellt du ska gå ner 5 kilo på 4 dagar så vet jag inte ens om viktnedgången kommer att synas - eftersom att det är vätska du tappar. Fettet hinner inte iväg någonstans. Sedan kommer du förmodligen att få dålig hy och se väldigt sliten ut =( Ät mera och motionera mera! Konditionsträning i en timma om dagen bränner bra. Ät nyttiga fetter som avokado och dra ner på kolhydraterna.

• papercut

Eh läste visst inte matsedeln så noga, får nog ta tillbaka det där om sundare liv. Det där är ju svältkost. Håller med #5! Nyttiga fetter är viktigt för kroppen. Men du kan gott käka mer grönsaker och protein också.

• Anonym

jag håller inte med, så svälatande är det ju inte.

• Anonym

men jag vill gå ned snabbt...så ja det e ju väldigt lite, men ett sundare liv syns inte på 4 dagar tyvärr, annars kunde jag testat det=)

• Anonym (V)

Ett sunt liv startar inte med svält.
    Antingen svälter man kroppen eller så gör man det inte. Det finns ingen lightversion.

Ts om du vill gå ner snabbt ska du sluta med sötsaker. Din vardagsmotion ska öka ta trappor istället för hissen, gå av en station tidigare för att gå den biten istället osv.

Men att sluta äta är inte ett alternativ, när du äter sedan igen som vanligt går du upp dessa kilon igen. Ser inte varför du ska jojobanta? gör du det?

Förstår att du vill gå ner i vikt men vill du gå ner i vikt och behålla finns det inga genvägar, tyvärr.

• Anonym

Anonym (V) skrev 2009-06-01 16:22:39 följande:

Ett sunt liv startar inte med svält. #7 Antingen svälter man kroppen eller så gör man det inte. Det finns ingen lightversion. Ts om du vill gå ner snabbt ska du sluta med sötsaker. Din vardagsmotion ska öka ta trappor istället för hissen, gå av en station tidigare för att gå den biten istället osv. Men att sluta äta är inte ett alternativ, när du äter sedan igen som vanligt går du upp dessa kilon igen. Ser inte varför du ska jojobanta? gör du det? Förstår att du vill gå ner i vikt men vill du gå ner i vikt och behålla finns det inga genvägar, tyvärr.
    Allt är inte så enkelt. Jag har kört jojibantning några gånger. Förstagången var jag kanske 13 år, fick bort typ 6 kg. Det höll i sig rätt länge (gick inte upp över den vikten förän nu 10 år senare). Sedan har jag kört några ligth versioner av den några gånger och då har ajg gått ner typ 2-4 kg, så som jag önskat. Det har hållit sig där därr länge.

Just nu mår min kropp pyton och klarar inte av en normalkost, motion får den i rätt stor utstäckning (ingen bil/buss, bara cykel, springer 3 gånger/vecka). Vad händer? jo jag går upp!
    Så att då ta ner kosten enormt skulle för mig vara ett ypperligt sätt. I mitt fall ammar jag så det är inte ett reelt alternativ, men jag ska äta mindre än vanligt och nyttigt istället. hur stor effekt dethar låter jag vara osagt. om inget hänt på 1-2 veckor så hoppar jag på svält metod med (amningen är dock ett bekymmer9
Svar på tråden Gå ned 5 kg på fyra dagar - fyraadagarsdieten..någon som provat eller vill va me?