• Anonym

Bihåleinflammation, hur känns det? + höggravid...

Har känt mig dålig ett par dagar, blivit grymt förkyld med snuva och ont i halsen på mornarna. Även en del huvudvärk. Men igår eskalerade det rejält och jag har så himla ont i tänderna, eller ja överkäken kanske man ska säga, och en ordentlig huvudvärk som liksom är sammankopplad med tänderna. Det gör ont i hela huvudet, speciellt när jag ligger ner och det blir tryck...
    Har liiiite lite feber tror jag, våran termometer är värdelös, ska kolla med en bättre sen.

Är gravid i v 36.

Är det ngn idé att gå till läkare, jag får väl ändå inte äta medicin, eller?

• Svar på tråden Bihåleinflammation, hur känns det? + höggravid...
  • Anonym

låter som bihålerna ja. jag hade de för ett tag sen och hade så ont i överkäken och tänderna att jag inte kunde tugga..

köpte otrivin, eller va de heter, nässpray, de hjälpte till att få bort allt som fastnat.

e oxå gravid, och dom ville helst att jag skulle testa me de först, finns även kortison spray man kan ta. ring och fråga din bm om du kan ta de nu.

• lillan 83

Sätt huvudet upp och ner mellan knäna, känner du riktigt tryck över bihålerna och huvudet är det garanterat bihålsinflammation. Kan släppa med receptfri kortisonspray som man tar när man är allergisk tex rinocort.

Ring bm oxå, men bihålsinfalmation brukar inte gå över av sig själv om det riktigt satt sig.

• Anonym

Kåvepenin brukar man få när man har bihåleinflammation och det kan man äta som gravid.

Bihåleinflammation brukar kännas i pannan och under ögonen. Det spränger och gör himmelens ont om man knackar lite där.

• Anonym

Tillråga på allt är jag allergisk mot vanligt penicillin som Kåvepenin, men jag ska ringa bm imorgon och höra vad hon säger. Orkar verkligen inte med det här i denna värmen dessutom, får inte sovit en blund

Har vanlig nässpray (har haft nästäppa hela graviditeten, suck) men fungerar det alltså bättre med kortisonspray? Får testa det imorgon isåfall.

• erajka

ja har haft myyyycket problem med bihålorna... Viktigt är att snyta sig HELA tiden för att få ut allt snor. Nässpray är också bra att använda, även kortisonspray är bra.
    Du har bihålor vid pannan ungefär och under ögonen, sedan sitter det vid öronen ungefär. Trycker det på de ställena är det bihålsinflammation.

• Anonym
    erajka skrev 2009-06-01 20:13:19 följande:
    ja har haft myyyycket problem med bihålorna... Viktigt är att snyta sig HELA tiden för att få ut allt snor. Nässpray är också bra att använda, även kortisonspray är bra. Du har bihålor vid pannan ungefär och under ögonen, sedan sitter det vid öronen ungefär. Trycker det på de ställena är det bihålsinflammation.
    Jaa, jag snyter mig konstant känns det som... Usch haha. Blöder näsblod flera gånger per dag, antar att det blir så när man snyter sig så mycket och har en känslig gravidnäsa.
    Men jo det är där det trycker, just nu har jag ätit alvedon så det har lättat något förutom huvudvärken i pannan. Men det kommer nog bli värre när jag lägger mig sedan, när trycket ökar... Fy fan, jag orkar inte i värmen
  • Anonym (allergisk)
    Anonym skrev 2009-06-01 20:07:29 följande:
    Tillråga på allt är jag allergisk mot vanligt penicillin som Kåvepenin, men jag ska ringa bm imorgon och höra vad hon säger. Orkar verkligen inte med det här i denna värmen dessutom, får inte sovit en blund Har vanlig nässpray (har haft nästäppa hela graviditeten, suck) men fungerar det alltså bättre med kortisonspray? Får testa det imorgon isåfall.
    Är också allergisk mot pencillin. Fick bihåleinflammation när jag var gravid o hade 40 graders feber o var helt enkelt toksjuk. MEN man får inte äta antibiotika när man är gravid så jag fick åka till akuten o spola bihålorna. Kortison spray fick jag inte heller ta, men det var nog för att det var för tidigt i grav.

Försök spola med ljummet vatten o salt så kan en del rinna ut. Eller kittla dig i näsan , om du hittar nysnerven uppe mellan ögonen nyser du garanterat ut en o annan bihåleinflammation... Äckligt men effektivt.. Lycka till!
  • Anonym

Anonym (allergisk) skrev 2009-06-01 22:36:35 följande:

Är också allergisk mot pencillin. Fick bihåleinflammation när jag var gravid o hade 40 graders feber o var helt enkelt toksjuk. MEN man får inte äta antibiotika när man är gravid så jag fick åka till akuten o spola bihålorna. Kortison spray fick jag inte heller ta, men det var nog för att det var för tidigt i grav. Försök spola med ljummet vatten o salt så kan en del rinna ut. Eller kittla dig i näsan , om du hittar nysnerven uppe mellan ögonen nyser du garanterat ut en o annan bihåleinflammation... Äckligt men effektivt.. Lycka till!
    Haha usch... men vad gör man inte. Idag tror jag faktiskt att det har lugnat sig, har inte alls lika ont. Så det verkar räcka för den här gången att snyta hysteriskt och vila
    Men ska vara vaksam ifall det blir värre igen, så får det väl bli akuten isåfall =/ Tack för hjälpen iallafall!
Svar på tråden Bihåleinflammation, hur känns det? + höggravid...