• SilverEmma

Mors dag med små barn?

Bara jag som inte kräver att min sambo uppvaktar mig på mors dag?? Min tös är bara tre månader så hon kan självklart inte fixa något speciellt till mig, men det är ju inte min sambos jobb! Han har ju sin mamma att fira & jag har min! Att han påminner mina barn när dom blir äldre är ju en annan sak, så att dom kan ge mig en teckning eller något.

Jag passade på att mysa lite extra med tösen igår & efter hon somnat för natten så satt jag & sambon uppe & myste lite & pratade om livet i allmänhet.

Hur kan man ta för givet att sambon ska köpa blommor/smycken/presenter? Måste allt vara så jäkla materiellt?

• Svar på tråden Mors dag med små barn?
  • Meduziz

Ptja, jag uppskattar att bli uppskattad.
    Jag firade honom när jag var gravid (på fars dag alltså).
    Han firade mig genom att göra mig en citroncheesecake
    Perfekt present. Om än lite farligt för viktnedgången

• Vhilma och Victor

Ja ibland kan man undra.. Jag fick en morgonrock i alla fall! Men den fick jag i lördags så det var inte på mors dag. Jag tycker att det är roligare att få presenter på en obestämd dag. Jag förväntar mig inget särskilt på varken mors dag eller alla hjärtans dag. Man ska vara glad om man har hälsan och kommer ur sängen varje morgon!

• lillajag82

vist hade det vart lite trevligt mysigt om man blev uppvaktad på mordag
    och blivit grattad av sina barns fader som tack för att du är en underbar mor till mina barn..

jag gör gort o tackar min sambo för att han e underbar far och blivande man på fars dag.

sambon brukar köpa en ros eller så men i år gjorde vi helt annat vi tog hela familjen o for i väg o badade o hade en härlig picknick och njöt av varandra.

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • lillajag82
    lillajag82 skrev 2009-06-01 08:30:28 följande:
     jag gör gort
    jag har gjort kort ska det stå
    ~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • Kajsan

Materiellt? Jag fick inga dyra presenter.
    Men jag fick en härlig dag med frukost på sängen, fotmassage, picnic i parken och en bukett gerberor.
    För att min man tycker att jag är världens bästa mamma åt hans barn.

Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Mummy

Jag ser det lite också som en uppskattning för att man är mamma till hans barn. Så som jag ger något till maken på Fars dag för att visa att jag uppskattar honom som pappa till våra barn.
    Sedan tycker jag absolut inte man ska hänga upp sig på att man ska ge/få det dyraste som kan tänkas, utan det kan mer vara en sovmorgon med ordnad frukost. En blomma, eller bara något annat litet

• SilverEmma

Min sambo visar dagligen hur mycket han uppskattar att jag är mor till hans barn, så jag behöver inget extra på den dagen. Jag blir bara förvånad när jag läser trådar här där vissa förväntar sig presenter från pappan!

Jag uppvaktade också min sambo på fars dag förra året då jag var gravid med vårt första barn, men det var för att JAG tyckte det var kul & jag hittade en skitsnygg klocka som jag visste att han ville ha...så klockan hade han fått oavsett om det varit fars dag eller inte.

Förra veckan kom han hem med en dvd-box till mig som han visste att jag ville ha...för att han ville & visste hur glad jag skulle bli.

Jag tycker att det är mer upp till mamman att se till att hon får en mysig dag! Varför inte planera en utflykt med sina barn & bara ha det mysigt tillsammans? Det är ju ingen extra födelsedag precis....

• Mynta

Jag instämmer helt med dig! För mig känns det helt fel att min sambo ska bulla upp med fika och present, jag är inte hans mamma. När sonen blir äldre så kommer jag att bli jätteglad för en teckning eller en bukett smörblommor av honom, men jag vill faktiskt inte ha presenter av min sambo på mors dag. Han uppvaktar sin mamma, och jag uppvaktar min.

• Mummy

Jag gjorde nåt extra med barnen. Vi var på djurparken

Svar på tråden Mors dag med små barn?