• Jollboll

Är induktionsspis irriterande?

Vi ska reklamera vår spis och funderar på en induktion den här gången. På Electrolux sa det att induktionsspisar låter när man använder dem och att vissa tycker det är störande. Hur upplever ni det, som har en sådan spis?

• Svar på tråden Är induktionsspis irriterande?
  • Sarge

Upplever det inte alls störande!

Älskar min induktionsspis...

• LeWi

De surrar väl lite men det gör ju å andra sidan köksfläkten också så spisen gör ju egentligen varken till eller från.

I reject your reality and substitute my own.
  • MrsSöderbönan

Jag har en Husqvarna och det surrar och knäpper lite, men bara om man har flera plattor i gång samtidigt. Men det är verkligen ingenting jag stör mig på. Jag älskar också min induktionshäll. Hade gasspis förut och trodde jag skulle sakna den, men nu inser jag att induktionshäll är ännu bättre (snabbheten och exaktheten när man reglerar värmen) eftersom man slipper det flottiga oset som satte sig som klister runt spisen när man man har gas...

• Floria

Jag ÄLSKAR att ha induktionsspis, det bästa vi gjort med vårt nya kök...

• Jollboll

Tack alla! Nu har vi fått vår och jag är lika såld på induktion som er. Har demokokat vatten åt alla som vill och inte vill se! ;)
    Förstår inte alls vad de menade med att det skulle låta så mycket.

• Söta Nasse

induktionsspis är den bästa uppfinningen någonsin

Saknar verkligen vår från förra lägenheten så nu ska vi renovera hela detta kök. Vi köpte vår på ikea och den låter inte så mycket. Men mina föräldrar har en som låter bra mycket mer

Svar på tråden Är induktionsspis irriterande?