• Jennick

Varför har man "Baby on board" skylt i bilfönstret? Varför?

Jag stör mig på skyltar som "Barn i bilen, baby on board, hund i bilen" etc. Exakt VAD är det som man vill med en sån skylt??

Tror man att folk som ser skylten tänker "Oj, dom har barn i den bilen, då måste vi köra extra försiktigt så vi inte krockar". Eller vad?

Jo, jag vet, det är väl löjligt att störa sig kanske, men jag fattar inte syftet.

• Svar på tråden Varför har man "Baby on board" skylt i bilfönstret? Varför?
  • vernis

det är väl därför och för de tycker de är roliga

• nano

För att folk ska störa sig kanske?
    Eller känna att de tillhör en "grupp" tex taxägare, pudelägare eller helt enkelt föräldar.

• LeWi

Jag tolkar de skyltarna tvärt om.
    "Varning, vi har barn i bilen så när som helst kan föraren slut bry sig om trafiken och börja leta efter en napp på golvet i baksätet istället"

Det är helt enkelt en varning till medtrafikanterna att det finns störande moment i just den bilen som kan få föraren att tappa fokus på trafiken lite då och då.
    Tycker det är bra att de varnar 

I reject your reality and substitute my own.
  • MissLillan

haha det var en lite kul tanke=)

LeWi skrev 2009-06-01 09:34:11 följande:
    Jag tolkar de skyltarna tvärt om. "Varning, vi har barn i bilen så när som helst kan föraren slut bry sig om trafiken och börja leta efter en napp på golvet i baksätet istället" Det är helt enkelt en varning till medtrafikanterna att det finns störande moment i just den bilen som kan få föraren att tappa fokus på trafiken lite då och då. Tycker det är bra att de varnar 
  • Anna81
    LeWi skrev 2009-06-01 09:34:11 följande:
    Jag tolkar de skyltarna tvärt om."Varning, vi har barn i bilen så när som helst kan föraren slut bry sig om trafiken och börja leta efter en napp på golvet i baksätet istället"Det är helt enkelt en varning till medtrafikanterna att det finns störande moment i just den bilen som kan få föraren att tappa fokus på trafiken lite då och då. Tycker det är bra att de varnar 
    haha den var jätte bra.. ska börja tänka så ist :)
  • mammasgullar

Vi har skylten i hopp om att människor i bilen bakom till exempel tänker lite noga , och kör försiktigare, vissa i trafiken är ju helt dumma i huvudet, för när man tänker på bilen framför bara som en bil spelar det ju ingen roll, men får man det bekräftat att det finns barn i bilen, eller en baby i bilen så tänker iallafall jag till lite extra på hur jag kör bakom.

• Jennick

Det känns bara som att folk vill att alla ska veta att dom har minsann fått barn, eller dom har minsann en hund. Jaha, so what, tror ni att ni är dom enda i hela världen som har det?

• Hackemamma

jag tycker de där skyltarna är söta :)

• Jennick
    AronsMamma skrev 2009-06-01 09:39:25 följande:
    Vi har skylten i hopp om att människor i bilen bakom till exempel tänker lite noga , och kör försiktigare, vissa i trafiken är ju helt dumma i huvudet, för när man tänker på bilen framför bara som en bil spelar det ju ingen roll, men får man det bekräftat att det finns barn i bilen, eller en baby i bilen så tänker iallafall jag till lite extra på hur jag kör bakom.
    Men snälla nån.... Det är väl inte så att någon kör slarvigare för att det är en "vanlig" bil, utan "varningsskylt".
Svar på tråden Varför har man "Baby on board" skylt i bilfönstret? Varför?