• 1982

Mammakläder på Kappahl

Har fått ett presentkort från Kappahl från en vänlig själ som tyckte synd om mig att jag börjar växa ur mina vanliga jeans. Har tänkt köpa mammabyxor i veckan men inte har väl Kappahl mammakläder? Visst kan man köpa nån tunika där men inget som egentligen är anpassat för en gravid mage...

• Svar på tråden Mammakläder på Kappahl
  • lillajag82

nej de har inte mammakläder alls kvar. sålde för dåligt
    tror bara hm har det kvar nu.
    men tunickor ska väll finnas eller fina tröjor får köpa stl större bara

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • krut34

Jag har nästan bara haft vanliga kläder denna graviditet, utom stumpbyxor och långbyxor. Och jag har blivit stor. Just snygga tunikor och andra löst sittande plagg tycker jag ofta att det är lättare att hitta på vanliga damavdelningar än på gravidavdelningar. Så om du kollar runt lite kan du säkert hitta både det ena och det andra, även om just byxor kan bli svårt på KappAhl. Jag har vanliga tights från Indiska i bautastorlek istf mammatights eftersom min storlek alltid verkar vara slut. Säkert 200 kr billigare än på gravidavdelning, så det finns pengar att tjäna också...

Lycka till i kläddjungeln! Det är inte lätt att hitta sköna plagg som man känner sig snygg i när man putar på ovanliga ställen...

I värsta fall kan du kanske köpa bebiskläder för presentkortet och handla gravidkläder någon annanstans?

• Majsan G

KappAhl har slutat med mammakläder, men jag har hört att de har underkläder och amningskläder kvar.
    Använd checken här, men köp amningsBH när bebisen kommit, så du vet din "nya storlek". För de är dyra. Köpte på Triumph för 350 kr en st BH.

(Lindex, Åhléns har också slutat, bara H&M och typ Ellos har vad jag hittat)

Svar på tråden Mammakläder på Kappahl