• Cam82

Hur reagerade era djur som fått antibiotika?

Vår hund fick en spruta med antibiotika igår och skall fortsätta med tabletter idag, han är väldigt slö, men det var han innan han fick den också,hur var era djur under behandlingen med antibiotika? hur lång tid tar det innan antibiotikan verkar?

Alltså när kan man förväntas att han blir piggare? Han blöder lite i såret idag också, men inte som igår em/kväll, svullnaden har gått ner i och med att han blöder.

• Svar på tråden Hur reagerade era djur som fått antibiotika?
  • Rottis77

Hur slö är hunden? Hur mycket blöder det? Va ni hos veterinären som opererade hunden?

• Cam82

Han ligger mest, flyttar på sig då och då, men är en jäkla fart på om man går ut med han, ja det var samma veterinär som opererade honom.

Det blir en liten fläck blod där han legat, ser ut att bli mindre och mindre.

Rottis77 skrev 2009-06-01 09:42:25 följande:
    Hur slö är hunden? Hur mycket blöder det? Va ni hos veterinären som opererade hunden?
  • Impega

Värmen kan ju oxå påverka att de blir lite slöa. På vår hund så har det tagit nåt dygn innan man märkt förändring men det beror ju givetvis på hur mycket infektionen spridit sig.

Vad är det som hänt med din hund, är det stort sår?

• Cam82

Ja det är ju väldigt varmt också, vi har kastrerat honom och det har blivit en infektion.

Han äter och dricker iaf.

Impega skrev 2009-06-01 09:54:13 följande:
    Värmen kan ju oxå påverka att de blir lite slöa. På vår hund så har det tagit nåt dygn innan man märkt förändring men det beror ju givetvis på hur mycket infektionen spridit sig.Vad är det som hänt med din hund, är det stort sår?
  • Impega
    Cam82 skrev 2009-06-01 09:57:45 följande:
    Ja det är ju väldigt varmt också, vi har kastrerat honom och det har blivit en infektion.Han äter och dricker iaf.
    Aha oki, är ju en knasig tid att kastrera på just med tanke på infektioner o sånt. Trist att det hände, blev likadant när vi kastrerade vår hund.

Får din hund några värktabletter?
  • Rottis77

Har han krage på sig? För den kan dom ju bli lite deppiga över + att det känns ju konstig överlag, han vet ju inte vad som har hänt, och i och med att han äter och dricker och är pigg när ni ska ut så tror jag inte att det är någon fara med honom, men håll koll på honom och ta inte förgivet att det är värmen som gör honom slö. Han dricker inte mer än normalt?

• Cam82

Ja jättetrist, hur lång tid tog det innan er hund återhämtat sig?

Ja han äter Rimadyl värktabletter.

Impega skrev 2009-06-01 10:03:00 följande:
    Aha oki, är ju en knasig tid att kastrera på just med tanke på infektioner o sånt. Trist att det hände, blev likadant när vi kastrerade vår hund.Får din hund några värktabletter?
  • Cam82

Ja han har krage på sig, man får hålla koll på honom iaf då det ibland verkar som att han kommer åt att slicka trots kragen, kan de göra det? Jag har honom i samma rum som mig sj hela tiden nu och har nyss duschat såret med klorhexidin.

Nej han dricker inte mer än normalt.

Rottis77 skrev 2009-06-01 10:13:11 följande:
    Har han krage på sig? För den kan dom ju bli lite deppiga över + att det känns ju konstig överlag, han vet ju inte vad som har hänt, och i och med att han äter och dricker och är pigg när ni ska ut så tror jag inte att det är någon fara med honom, men håll koll på honom och ta inte förgivet att det är värmen som gör honom slö. Han dricker inte mer än normalt?
  • Impega

Vår veterinär sa att vi absolut inte skulle hålla på o tvätta såret utan det sköter sig själv när de fått medicin.

Det tog nog nån vecka innan det hela var läkt. Själva medicinen tog det nåt dygn för innan det började bli lite bättre.

Rimadylen kan väl göra hundar lite slöa om jag inte minns helt fel.

• kimsi

Både värmen idag och Rimadylen gör hundar slöa så det beror säkert på det.

Svar på tråden Hur reagerade era djur som fått antibiotika?