• lindixen

Vad kan man hitta på under semestern och som inte kostar allt för mycket?

Ja som frågan lyder:) kom med förslag:) Vad kan man hitta på här i Sverige som inte kostar allt för mycket? Har två barn och en i magen :)

Hoppas ni kan hjälpa oss :) Vi har planer till kolmården men sen då?

KRAM

• Svar på tråden Vad kan man hitta på under semestern och som inte kostar allt för mycket?
  • nano

Med så små barn så "duger" ganska enkla aktiviteter.

Ett lite töntigt men bra tips är att gå till turistbyrån i er egen stad (eller närliggande) och ta reda på allt som finns i närheten. Ofta finns det en massa jätteintressanta saker att göra som man inte vet om just för att de ligger för nära.

Att åka till en camping och hyra stuga (alternativ tälta men det kanske blir lite jobbigt med små barn + ett i magen :-P) går säkert hem.

• Stårschan

Ut i naturen med er! Utflykter, grilla, paddla, tälta (om din rygg pallar med att sova på luftmadrass när du är gravid).

• lindixen

Ja sånna aktiviteter är ju kanon skoj:) Det är ju något att börja tänka på:) Tack:)

• Stargirl

Kryssningar är billigt. Man kan till och med hitta dem på auktion på tradera.

Förutom våran årliga 2 veckors semester som i år går till Mallorca.
    Ska vi åka till Astrid Lindgrens värld, Eskilstuna djurrpark, besöka våran lokala 4H gård, Gröna Lund, Skansen och en tripp till Finland med Finlandsbåten. Förutom bada och vara på stranden när vädret tillåter.

Vissa saker är redan bokade (pga att vi sover över) andra saker gör vi beroende av väder och vad man känner för.
    Sen bor jag mycket på hotell i mitt arbete vilket innebär att jag har en massa frinätter att plocka ut. Så dessa utnyttjar vi under sommaren.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • fialisastina

Stargirl- Varför i hela fridens namn ska ni göra ALLT det där??? Det låter lite "overkill" (no effense)

• LJ87

astrid lindgrens värld
    ölands djurpark
    kolmården
    skara sommarland

flera alternativ som inte är jättedyra o som uppskattas av barn i olika åldrar...

• lindixen

Wow vilken semester ni kommer ha:) Hehe ja det är väl lite vad vädret tillåter. Men ja jag har börjat kolla lite på nån kryssning och dte va faktiskt inte så fruktasvärt dyrt till min förvåning.

• lanatti

Hej TS hoppas du hittar nått kul att göra i sommar!!
    Jag är så trött på en del folk som måste hävda sig ...TS fråga löd ..Vad kan man hitta på under semestern och som inte kostar allt för mycket? INTE Vart ska du med bättre ekonomi göra..??
    PS. Boka en kryssning de brukar ha massa extra aktiviteter för barnen på loven ..DS.

• krost

Hej!

Här kommer några billiga semestertips:

Friluftsmuseum - ofta gratis inträde, en tur till biblioteket om det regnar, picknick i det gröna, åka till badhuset, vandra längs en vandringsled.

• Stårschan

-Byta boende med någon kompis i någon annan del av landet nån vecka för att få se något annat utan att lägga en massa pengar på stughyra.

-Köp billiga sistaminutentågbiljetter på Tradera och gör en dagsutflykt (om ni bor i närheten av någon tågstation förstås)

-Håll koll på gratisevenemang med konserter i närområdet. Det brukar ju bli lite festivalstämning med aktiviteter för barn.

• lindixen

Ja vilka bra aktiviteter ni kommer på:) Gud va glad jag blir:) Idag ska barnen i väg till dagis så jag ska kolla upp lite aktiviteter:)

Tack:)

• Therese6699

Mmmmmm vet inte om jag har lite konstig inställning till vad som är dyrt, men att åka till Kolmården eller Gröna lund brukar inte jag klassa som några billiga ställen.

Hur gamla är barnen?

/Tess

• lindixen

Izabella blir 4 i September och William blir 2 år nu i Juni:)

• nano

Kolla upp om det kommer några barnteatrar eller liknande till er stad (eller närliggande) minns att jag bar på några som liten och det var jättekul. Borde inte vara tokdyrt heller men jag kan ju inte lova.

Sen är det få saker som slår en heldag i lekparken med stor picknickkorg och glass

• Therese6699

När våra äldsta barn var i den åldern så åkte vi till en sandstrand och tältade. Vi hade med oss så vi kunde grilla korv och pinnbröd och lite annat samskigt. Sedan badade vi och fiskade och lekte massa roliga sandlekar. Billigt och mycket roligt!

Svar på tråden Vad kan man hitta på under semestern och som inte kostar allt för mycket?