• Anonym (fluga)

Fluga i ögat!

Jag lyckades få in en liten fluga i ögat på väg till jobbet imorse. De sved till! Jag får inte ut den... =(
    Hur ska jag göra?? jag har gnuggat och pillat med det kommer inte ut..............
    Hjälp??

• Svar på tråden Fluga i ögat!
  • Anonym (fluga)

Snälla??

• Anonym

Lugna ner dig!
    Den kommer ut förr eller senare. Det är ju inte farligt.

När det blir irriterat i ögat börjar tårkanalerna producera vätska som för med sig flugan ut.
    Jag hade en fluga i ögat en gång som inte kom ut förrän dagen efter.

• Anonym (fluga)
    Anonym skrev 2009-06-01 10:18:22 följande:
    Lugna ner dig! Den kommer ut förr eller senare. Det är ju inte farligt. När det blir irriterat i ögat börjar tårkanalerna producera vätska som för med sig flugan ut. Jag hade en fluga i ögat en gång som inte kom ut förrän dagen efter.
    Okej, det låterbra. man är ju orolig för infektioner och sånt.
    för den sitter verkligen fast längst fram och går inte att rubba.
    men men, hoppas den kommer ut snart!
    tack för ditt svar.
  • Anonym

om du blöter en tops och försiktigt försiktigt håller den mot flugan så kan man plocka ut den så. topsen "suger fast den" men ha INTE en torr tops om du gör detta. Har du linser? Blöt i så fall hellre topsen med linsvätska

• Anonym (fluga)
    Anonym skrev 2009-06-01 12:21:21 följande:
    om du blöter en tops och försiktigt försiktigt håller den mot flugan så kan man plocka ut den så. topsen "suger fast den" men ha INTE en torr tops om du gör detta. Har du linser? Blöt i så fall hellre topsen med linsvätska
    okej smart. tack för tipset, det måste funka.
    jag ska göra det när jag kommer hem. sitter på jobbet =(
    har inte linser!
    jag har försökt med att blöta toapapper och skruva den så att man kan pilla ut. men det verkar som om flugan sitter fast i något slags slem?
    mycket äckligt jag vet.... jag är så stressad, tänker pådet hela tiden! det gör dock inte ont eller nåt.
  • NadiaMi

Har du en optiker i närheten så gå dit och fråga om de kan hjälpa dig.

Visserligen en ovanlig sak att be om hjälp för, men det är antingen det eller att be någon annan omkring dig om hjälp. Helst någon som antingen själv använder linser (och har viss ögon-petar-vana) eller som har lite erfarenhet i att pilla runt på ömtåliga områden.
    (De flesta mammor brukar kunna lirka bort det mesta.)

• Anonym (fluga)
    NadiaMi skrev 2009-06-01 12:50:56 följande:
    Har du en optiker i närheten så gå dit och fråga om de kan hjälpa dig. Visserligen en ovanlig sak att be om hjälp för, men det är antingen det eller att be någon annan omkring dig om hjälp. Helst någon som antingen själv använder linser (och har viss ögon-petar-vana) eller som har lite erfarenhet i att pilla runt på ömtåliga områden. (De flesta mammor brukar kunna lirka bort det mesta.)
    jo, hade nog gått till en optiker om det fanns i närheten. eller vårdcentral eller så. men nej...
    så får vänta tills jag kommer hem och prova med topsen!
    försöker att gråta men det funkar inte =/
  • Mymla X

Uuuhh, det har hänt mig också, det tog flera timmar och den kom inte ut förrän jag stod och grät av smärta i duschen (då hade jag gråtit bra länge men det kanske var kombinationen av tårar och vatten som gjorde det).

Stackare...det gör ont! :(

• Anonym (fluga)
    Mymla X skrev 2009-06-01 13:32:09 följande:
    Uuuhh, det har hänt mig också, det tog flera timmar och den kom inte ut förrän jag stod och grät av smärta i duschen (då hade jag gråtit bra länge men det kanske var kombinationen av tårar och vatten som gjorde det). Stackare...det gör ont! :(
    jaaa det är så irriterande. fattar inte hur flugan lyckades hitta in i mitt öga?!
    men det är verkligen dusch + tops + gråt som gäller när jag komemr hem. funkar inte det så vete jag f*n..
  • Anonym (topsen)

hur har det gått för dig?

• Anonym (fluga)

Tack, det gick jättebra!
    När jag kom hem igår så var det första jag gjorde (såklart) att blöta en tops och typ dra ut flugjäveln. det funkade jättebra! så tack för tipset
    Gud så lättad man kände sig efteråt haha.

• Anonym (topsen)

Anonym (fluga) skrev 2009-06-02 08:38:55 följande:

Tack, det gick jättebra! När jag kom hem igår så var det första jag gjorde (såklart) att blöta en tops och typ dra ut flugjäveln. det funkade jättebra! så tack för tipset Gud så lättad man kände sig efteråt haha.
    vad skönt!!
Svar på tråden Fluga i ögat!