• Sunray

Semester och hyra stuga, tips någon?

Vi har lite panik här angående vad vi ska hitta på under semestern. Alltid är vi ute i sista minuten.
    Vi funderar på att hyra en stuga någonstans. Gärna småland vid någon fin sjö, men det går ju att ändra.

Har ni några tips på ett fint ställe?

Vi vill gärna ha en stuga invid en sjö, lite privat med fin natur. Stugan måste ju naturligtvis ha både toa och dusch..

Havet är inget alternativ för mig, då jag kan dö av en brännmanet. Är superallergisk mot just det.

Hoppas på lite svar, tips..

kram

• Svar på tråden Semester och hyra stuga, tips någon?
  • jeeri

Sök på nätet!! Hade en gång en bra sida till där privatpersoner hyrde ut stugor men har tappat bort den.
    Annars kanske stuga vid camping är ett alternativ?
    Tyvärr kan det kanska vara lite svårt att få tag på, speciellt under juli, nu, men kan ni ta semester när som helst kanske det funkar.
    Varför inte havet på östra sidan, där finns det knappt några brännmaneter? Öland pushar jag alltid för.. :)
    Lycka till!

• Alle

Österlen!
    Inga brännmaneter där inte!
    En bra sida med bra sökfunktione: www.stugor.se/index1.asp?

Själva har vi fått tag på en stor stuga med plats för 2 familjer i slutet av juli mitt på österlen för bara 3000 kr i veckan.
    Längtar redan!

• Sunray

Hm, sökt lite på nätet men det är svårt att hitta något. Får kolla lite mer.
    Men helst vill man ha tips från er. Ibladn litar man inte riktigt på deras vackra texter.

• Alle

Sunray - går du via en seriös förmedling så gäller ju konsumentköplagen. Jag förstår vad du menar med fagra texter

Annars är vandrarhem alltid ett alternativ. Vi har under de senaste 4 åren varit på Österlen, Nordkap, västkusten, Norrland samt dalarna och vi har dels campat, bott på vandrarhem samt i stuga. Det är underbart.
    Och min dotter var 5 år första gången vi var iväg, sommaren 2000 kuskade vi runt på Österlen i 10 dagar.

• Sunray

Österlen är en dröm! Ska kolla direkt!
    tack alla för svar!

• Tina o Lilla Fröt

Om du vill till småland så tycker jag att det är fint utanför Växjö i trakterna vid sjön Åsnen. Det finns några byar som heter Torne, Urshult och Hulevik bl.a. som är fina.
    Österlen är jättefint men där är det ju havet som lockar, tycker jag.

Hoppas du får en fin semester oavsett vart du hamnar!

• Tina o Lilla Fröt

Om du vill till småland så tycker jag att det är fint utanför Växjö i trakterna vid sjön Åsnen. Det finns några byar som heter Torne, Urshult och Hulevik bl.a. som är fina.
    Österlen är jättefint men där är det ju havet som lockar, tycker jag.

Hoppas du får en fin semester oavsett vart du hamnar!

• fannybus

hur långt kan du tänka dig att åka?
    Min mamma har en stuga som hon hyr ut i Varberg....

• Lindisen1

Jag och min man hyrde en stuga på Utö för några somrar sedan!
    Det var supermysigt!
    Men där ska man dock vara ute i väldigt god tid innan för att få tag på något!

Lycka till med vad det än blir!

Svar på tråden Semester och hyra stuga, tips någon?