• spöke

    Ang. mascara

    Hej experten!

    Jag är inte så bra på det där med smink och skulle behöva lite råd angående mascara. Hur får jag färg på "ovansidan" av fransarna? Jag har väldigt långa och ljusa fransar, och det är svårt att täcka dem med färg. Borsten tränger inte igenom hela fransraden så det kommer ingen färg på ovansidan (ser lite konstigt ut när jag blundar). Jag vill inte färga mina fransar permanent eftersom jag har väldigt känsliga ögon och känslig hy. Har du något tips om teknik, borste, mascaramärke osv?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Ang. mascara
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Har du svårt att komma åt på ovansidan av fransarna med den vanliga mascara-borsten så använd en liten platt fast pensel istället och måla på mascaran på det viset. Då kan du komma åt längst invid roten också. M.A.C cosmetics säljer en speciell sådan, men så länge den är liten och fast och du kommer åt så funkar det.


    Har du provat att "ziggzagga" med borsten så den verkligen tränger igenom fransarna? Prova det också, det kan göra stor skillnad.


    Det finns många bra mascaror. Max Factor har prisvärda mascaror. (Masterpiece Max tex.)Har du inget emot att betala lite mer så gör Lancome, Chanel, YSL och Dior väldigt bra mascaror. Diors "Diorshow" ger både långa och tjocka fransar. "Lancome Hypnose mascara" är också en favorit, perfekt om du vill ha tjockare fransar.

    Lycka till!


    mvh Åsa

Svar på tråden Ang. mascara