• mazquE

Graco Quattro Tour Duo Completo Gabriel

Ännu ett nytt inlägg :)

Fick ett svar från ett annat inlägg jag skrev, angående denna sorts barnvagn.
    Nu undrar jag om någon vet om det är hårdplasthjul på den här vagnen. Syskonvagnen.

När jag ser på bilden på hemsidan så tycker jag inte att det ser ut att vara hårdplasthjul. Men jag kan ju ha fel.

Någon som vet vad det är för hjul på syskonvagnen?

Länk till sidan.

http://www.barabus.se/produkt60/62_/barnvagn_-_graco_quattro_tour_duo_completo_gabriel.html#

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Graco Quattro Tour Duo Completo Gabriel
  • Gizmo 75

Åh, jag är också nyfiken på den här vagnen!
    Men nu har jag fått höra att den har utgått från Akta´s sortiment. Någon som vet om det stämmer?

Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • mazquE
    Gizmo 75 skrev 2009-06-01 23:26:46 följande:
    Åh, jag är också nyfiken på den här vagnen! Men nu har jag fått höra att den har utgått från Akta´s sortiment. Någon som vet om det stämmer?
    ja , men verkar inte få så många svar om den :(
    Vaah ? Har den utgått ? :/
  • tulinas

Jag har en sån fast i sommras då vi köpte den hette den inte gabriel. hjul i hårdplast. Skitbra vagn!!!

• mazquE
    tulinas skrev 2009-06-02 12:16:51 följande:
    Jag har en sån fast i sommras då vi köpte den hette den inte gabriel. hjul i hårdplast. Skitbra vagn!!!
    Tack, äntligen någon som svarar :)
    Jag tror nog att det blir en sån vagn :P
  • tulinas
    mazquE skrev 2009-06-02 13:08:14 följande:
    Tack, äntligen någon som svarar :) Jag tror nog att det blir en sån vagn :P
    Slå till! Ni kommer inte bli besvikna. Enkel att fälla i hop, lätt att sätta in i bilen, kommer fram lätt i affärer, barnen sitter bra, bra varukorg. Lycka till!!
  • Gizmo 75
    tulinas skrev 2009-06-02 13:13:45 följande:
    Slå till! Ni kommer inte bli besvikna. Enkel att fälla i hop, lätt att sätta in i bilen, kommer fram lätt i affärer, barnen sitter bra, bra varukorg. Lycka till!!
    Kul att det är någon som har den iaf!
    Du har möjligtvis ingen bild på den i hopfällt läge?
    Kan man ha babyskyddet bak samtidigt som det äldre syskonet sitter fram?
  • tulinas
    Gizmo 75 skrev 2009-06-03 00:06:33 följande:
    Kul att det är någon som har den iaf!Du har möjligtvis ingen bild på den i hopfällt läge?Kan man ha babyskyddet bak samtidigt som det äldre syskonet sitter fram?
    Du menar om man kan ha bilstolen där bak? Ja det kan du. Vagnen har sk kilck funktion, bara att klicka i så sitter den fast.
  • Gizmo 75
    tulinas skrev 2009-06-03 13:24:48 följande:
    Du menar om man kan ha bilstolen där bak? Ja det kan du. Vagnen har sk kilck funktion, bara att klicka i så sitter den fast.
    Jo, att man kan ha bilstolen där bak vet jag, men jag undrar om det går samtidigt som det stora syskonet sitter fram. Men det antar jag.
    Om du inte har någon bild på den i hopfällt läge, har du lust att försöka förklara hur man fäller ihop den?
    Jag vet ju måtten, men skulle behöva se eller veta hur det ser ut. Om den blir lång på längden eller tvären osv. Hajar du?
  • tulinas
    Gizmo 75 skrev 2009-06-03 14:07:53 följande:
    Jo, att man kan ha bilstolen där bak vet jag, men jag undrar om det går samtidigt som det stora syskonet sitter fram. Men det antar jag.Om du inte har någon bild på den i hopfällt läge, har du lust att försöka förklara hur man fäller ihop den?Jag vet ju måtten, men skulle behöva se eller veta hur det ser ut. Om den blir lång på längden eller tvären osv. Hajar du?
    ja du kan ha stora syskon fram samtidigt som du har bilstolen i där bak.
    Du fäller ihop den med bara en hand. Finns en "knapp" (sitter på handtaget där du drar vagnen) som du drar åtsidan, samtidigt som du böjer hela vagnen framåt. Ha ha! vet inte hur jag ska förklara.
    Måttet blir ju från bakhjul till fram hjul(längden). Höjden blir ca 40cm. Den är lätt att lyfta in i bilen. Lättare o smidigare än en vagn där de sitter bredvid varandra.
  • Gizmo 75
    tulinas skrev 2009-06-03 16:38:31 följande:
    ja du kan ha stora syskon fram samtidigt som du har bilstolen i där bak. Du fäller ihop den med bara en hand. Finns en "knapp" (sitter på handtaget där du drar vagnen) som du drar åtsidan, samtidigt som du böjer hela vagnen framåt. Ha ha! vet inte hur jag ska förklara.Måttet blir ju från bakhjul till fram hjul(längden). Höjden blir ca 40cm. Den är lätt att lyfta in i bilen. Lättare o smidigare än en vagn där de sitter bredvid varandra.
    Ok, jag tror att jag hajjar!
    Så med andra ord kan jag alltså rulla/köra in vagnen i hopfällt läge om jag vill?! (Vi har en minibuss med djup baklucka.)
  • Gizmo 75

Har en till fråga:

Vad är det för färg på Completo Gabriel?
    De visar en bild på en svart vagn, men är den svart? För det står ingenstans...

• JennyLS

Jag har också en fråga om denna vagn!
    Har sedan innan en mjuklift från en teutonia och undrar om denna kan gå att ställa i baksätet?
    Eller måste jag ha en Gracolift?

• Gizmo 75
    Se inlägg nr 12.

Ingen som vet något om färgen?
  • JennyLS

Gizmo: Jag tror bara det finns en färg och det är svart. De presenterar ingen annan färg på Actas hemsida heller.

• Gizmo 75

Någon som har något mer att säga om den här vagnen?
    Positivt - negativt?

• JennyLS

Vi har köpt och fått hem den nu och jag ligger tyvärr inlagd på BB men min man som packat upp och provkört säger att den är toppen.
    Ingen terrängvagn men perfekt i stadsmiljö.

Våran Teutonia-mjuklift passar perfekt i bakre sätet.

+ för mugghållaren till föraren och barnet i fram

Svar på tråden Graco Quattro Tour Duo Completo Gabriel