• Lovingly

Sinuit/Bihåleinflammation

Hejsan!
    För ca tre veckor sedan hade jag en vanlig förkylning med lite feber osv. Jag blev bra men ca 3-4 dagar efter det började jag att få ont i huvudet. Det var mer som ett tryck än ont - ungefär som att ha en hjälm på huvudet. Därefter började det trycka i pannan, bakom ögonen, kindbenet och lite ned över övre käken. Detta tryck har jag nu haft i ca 2 veckor. Vet inte om det är det som även orsakat spänningar i nacke och rygg då jag även är stel där.
    Problemen ökar inte heller genom att böja mig framåt. Trycket är ungefär samma hela tiden, kanske något mer då jag ligger på rygg.

Nu i förmiddags sökte jag läkare. Jag hade ett CRP på 8 vilket inte då tyder på en bakteriell infektion. Trots det fick jag antibiotika.

Nu undrar jag om det är fler som känner igen sig? Är det vanlig att få antibiotika trots att indikationerna inte är säkra på en bihåleinfektion? Eller kan det vara det i alla fall? Börjar bli jättetrött på detta tryck och småvärkande i huvudet. Är ju trött hela tiden...
    Ha det gott alla!

• Svar på tråden Sinuit/Bihåleinflammation
  • vackrastarflow

Jag har liknande och skulle gärna sätta i mig en kur penicillin för att se om det hjälper. Vore kanske en idé att gå till läkaren.

• Lovingly

Det är väl värt försöket i alla fall... Man står ju knappt ut med trycket i huvudet till slut. Vill helst bara blunda.....

• vackrastarflow

ja och lägga sig ner...
    just nu har jag segt slem i halsen också så det är jobbigt att svälja mitt i alltihop också.

har du testat om det kan bero på allergi?

• Lovingly

Det var faktiskt en som nämnde allergi i dag till mig... Den personen har tydligen det problemet, dvs att de trodde det var bihåleinflammation men att det sedan var en allergi.
    Vad det gäller mig så tror jag inte det. Hade samma problem i vintras så det kan ju vare sig vara pollen eller gräs...

Jag har däremot inget segt slem eller så....Är inte sjuk nu... Var det för ca tre veckor sedan men det är över nu.

• Novia

Jag har ofta problem med bihålorna i samband med förkylning. Ofta är jag inte täppt i näsan, utan det känns mer som om hela skallen är fylld med var... liksom bakom näsan, ovanför näsan...

Jag tror inte de tog någon odling på mig när jag fick utskrivet rinexin som lättar upp massor!

• Lovingly

Jag har Rinexi och kortisonspray. Jag tror att Rinexinet hjälper lite men huvudvärken finns där fortfarande... Hur lång tid tar det innan man blir bra?

• Novia

Rinexin tycker jag är jättebra, men det brukar ta några dagar innan det börjar lätta upp... men om man har en knepig inflammation bör man få penicillin/antibiotika skulle jag tro...

• vackrastarflow

ja rinexin är bra. jag har köpt Sinova som jag ska prova ikväll innan jag lägger mig. sen blir det en del nässpray också, det lättar på trycket.

• Lovingly

Men det konstiga är att jag har inga problem med att andas genom näsan.....

• vackrastarflow
    Lovingly skrev 2009-06-02 20:58:37 följande:
    nej det har inte jag heller, men det går in mot bihålorna också och löser upp lite där.
  • Novia
    Lovingly skrev 2009-06-02 20:58:37 följande:
    Brukar inte heller ha det när jag har bihåleinflammation, det sitter liksom bakom/ovanför näsan, så det är nog ett tydligt symtom.
  • Lovingly

Hur lång tid brukar det ta innan man blir bra då?

• Lovingly

Nu har jag ätit antibiotika i en vecka och det har inte hjälpt. Trycket kvarstår, jag är trött, hängig, svårt att koncentrara mig i längre perioder.
    Läste någonstans att om man är spänd i nacken och ryggen får musklerna för lite syre. Det kan ge symtom av spänningshuvudvärk.
    Vad ska jag göra? Är trött på detta tryck i huvudet! Är det någon mer som känner igen sig i detta?

Svar på tråden Sinuit/Bihåleinflammation