• ikeafreak

Vart köper man färdigt tapetklister?

Finns det att köpa redan färdigblandat tapetklister? Jag vet ju att det finns i pulver som man blandar ut själv (provade det igår) och det funkar väl bra, men jag undrar om det inte finns färdigt så man slipper blanda själv????

• Svar på tråden Vart köper man färdigt tapetklister?
  • gummibears

Jo, det finns färdigblandad tapetklister, men brukar dom inte vara för 'easy-up' tapeter.....dvs tapeter som inte behöver ligga o svälla?

• Whilda

På Rusta, Cheapy, ÖB, ByggMax, eller andra bygg företag!

• Inexsana

Rusta säljer färdigt klister

• Kiwis mamma

Färdigblandat tapetklister har vi köpt på Flügger i alla fall. Det som kallas tapetklister kan användas till all slags tapet. Till s.k. "Easy up" används vävlim som också finns färdigblandat. Vi har tapetserat på båda sätten de närmaste veckorna och har använt färdigblandat, båda funkar lika bra (mindre kladd med Easy up).

• ikeafreak

Jaha så det ska finnas på ÖB och Rusta också? Köpte mitt paket på ÖB men jag såg aldrig att dom hade färdigblandade? Men det kan ju skilja på varuhusen på olika orter också. Ska fara dit och kolla lite närmare. Men det är inte tapetsering som är på gång, utan lite pyssel med garnbollar =) Därför är det också viktigt att tapetklistret är genomskinligt, alltså att det ser ut som typ Äppelmos eller vad jag ska säga. Har för mej att det finns tapetklister som är vitt också.....men det funkar inte för min del i mitt pyssel.

• ikeafreak

Är inne å kollar på Rustas Hemsida nu, är det färdigblandade vävlimmet man ska köpa då eller?

• ikeafreak

Aha! Tack! Den borde ju räcka ett tag, å billigt var det oxå =)

Svar på tråden Vart köper man färdigt tapetklister?