• Lilaa

Någon som bor i solna eller stockholm.. Behöver snabba svar

Hej ska till solna tingsrätt i morgon och måste veta hur man går. Kommer bara ha ca 10 min marginal så jag hinner inte springa runt och gå vilse.
    Någon som kan hjälpa mig? Jag kommer till stationen men sen då? finns det 2 uppgångar?

• Svar på tråden Någon som bor i solna eller stockholm.. Behöver snabba svar
  • Vickan I

Kommer du med t-bana från stan eller?

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tecken

Ca 5 min. Gå upp uppgång: Busstorget.

• Vickan I

Då ska du åka i sista vagnen och åka rulltrappan upp längst bak. När du kommer upp ser du en korvkiosk "Korv-Ingvars och en grund fontänn med bänkar runt. Du ska gå upp där, mellan fontännen och korvkiosken. Gå upp den gatan rakt fram ca 100 meter. Då kommer du till en korsning, gå över där och fortsätt rakt fram. Ca 30 m fram på vänster sida ska du ha kyrkans öppna förskola och på höger ett dagis. Fortsätt framåt. Du kommer se en liten nedförsbacke och en gångtunnel under bilvägen. Gå igenom tunneln och sedan till vänster. Du kommer ha en liten parkering till vänster och ett gatukök på höger sida. Gå rakt fram, mellan dessa. Du kommer då se polishuset, Sundbybergsvägen 15, bara fortsätta på trottoaren förbi polishuset, åklagarkammaren och sedan kommer Tingsrätten. Tar ca 10 min.

• Lilaa

Vickan I skrev 2009-06-01 20:10:03 följande:

Då ska du åka i sista vagnen och åka rulltrappan upp längst bak. När du kommer upp ser du en korvkiosk "Korv-Ingvars och en grund fontänn med bänkar runt. Du ska gå upp där, mellan fontännen och korvkiosken. Gå upp den gatan rakt fram ca 100 meter. Då kommer du till en korsning, gå över där och fortsätt rakt fram. Ca 30 m fram på vänster sida ska du ha kyrkans öppna förskola och på höger ett dagis. Fortsätt framåt. Du kommer se en liten nedförsbacke och en gångtunnel under bilvägen. Gå igenom tunneln och sedan till vänster. Du kommer ha en liten parkering till vänster och ett gatukök på höger sida. Gå rakt fram, mellan dessa. Du kommer då se polishuset, Sundbybergsvägen 15, bara fortsätta på trottoaren förbi polishuset, åklagarkammaren och sedan kommer Tingsrätten. Tar ca 10 min.
    Tack så hemskt mycket för svaret. Låter svårt att hitta men blir nog lättare när jag ser vägen.
    Tack.
  • Vickan I

Ja alltid svårt förklara . Men är lätt. Egentligen bara rakt fram hela vägen fram till tunneln occh då vänster och så rakt fra igen och framme. Men fråga folk. Mkt folk som rör sig där på torget och alla vet iaf vart polishuset ligger och rätten kommer en bit efter bara. Har du kollat eniro för karta?

• Lilaa

Vickan I skrev 2009-06-01 20:10:03 följande:

Ska jag upp för bussuppgången eller den andra?
  • Vickan I

på perrongen ska du upp längst bak, vid busstorget eller vad menar du?

Svar på tråden Någon som bor i solna eller stockholm.. Behöver snabba svar