• car

Bamseklubben

Ni som varit utomlands med era barn

Vad gör man i bamseklubben, och vad har era barn tyckt om det? Vilken ålder är det på era barn?

♥ ღ Älskade barn ღ ♥
  • Svar på tråden Bamseklubben
  • december06

Jag kan varmt rekommendera bamseklubben. Vi hade den åt vår son som då var 5(passar nog yngre också). Han gillade det jättemycket och skuttade ivrigt iväg varje morgon. Dom pysslade, lekte, en dag hade dom skattjakt och klädde ut sig till pirater, glassfest...
    Ledarna var professionella och engagerade. Detta var på Playa de las Americas på Teneriffa.

• Xara

Vi försökte få vår 5-åring att delta förra året (Bulgarien), men han ville inte och det förstår jag... den Bamseklubben var USEL och ledarna förskräckliga.

Första dagen skulle över 30 småbarn sitta inne i en liten oventilerad håla till rum och i en timmes tid sjunga visor på svenska, finska och bulgariska (!).

Sedan fick de ställa sig på KÖ (i 35 graders solstrålande hetta) till den minimala rutschkanan utanför dörren och en i taget åka VARSIN gång.

Därefter fick de sitta i sanden och vänta i evigheter på att bli fotograferade med Bamse, men inte leka/krama Bamse för det var de för många för (och Bamse själv stod väl inte ut i sin dräkt i hettan i mer än ett par minuter). Sedan var det slut för dagen.

Typ alla föräldrar var med denna första dag, så vi hade full koll på vad som försiggick. Andra dagen kom kanske hälften av barnen och återigen skulle de sitta i ring inomhus hela första TIMMEN (!!). Vår son grinade i en halvtimme och sedan tog vi honom därifrån, men vi pratade ju med föräldrar som stannade kvar... och det hade varit samma "program" den dagen. Usch vad hemskt det var.

• salta katten

Vi köpte till Bamseklubb när vi var på Dominikanska, det var en förmiddag cirka fyra dagar/veckan. Han var där två gånger, han fick välja själv om han ville vara med oss eller gå dit och leka.
    Men själva Bamseklubbe var ok. Bra ledare och "lagom aktivitet" och ett bra sätt för barnen att hitta kompisar.
    Han var 3½ år då

• Funnygirl75

När vår dotter var 6 år var hon på Bamseklubben på Blue Village Caldera Beach på Kreta. Ledarna där var toppen - hon älskade varje minut! Året efter var vi på Blue Village Callisto på Cypern och då tyckte hon inte alls att det var lika roligt. Om det berodde på att hon var ett år äldre, att vi denna gång åkte med ett annat sällskap med barn, att medelåldern på de andra barnen var lägre eller att ledarna inte var lika roligt vet jag dock inte. Jag tror att Bamseklubben lämpas sig bäst för barn mellan 4-6 år.

• Bergling

Vår dotter gillade Bamseklubben när vi var på Kreta förra året, då var hon drygt 3 år. Det var mycket bra ledare och de gjorde lite olika roliga saker, både inomhus och utomhus.

I år har vi bokat Bamseklubben igen när vi skall till Turkiet i augusti. Hon ser fram mot det redan.

Det borde inte vara någon större skillnad på Blue Star och Blue Village, när det gäller påstådd servicenivå, men jag kan ju misstänka att det kanske trots allt är bättre på Blue Village, det är ju ändå "flaggskeppen" av familjehotellen.

Men om man nu är så missnöjd med aktiviteterna, så bör man väl klaga? Jag hade ju åtminstone begärt pengarna tillbaka för resterande tid om jag nu hade upplevt en Bamseklubb liknande den som beskrevs i Bulgarien i inlägg #3.

• Xara

Jo vi klagade, men vi hade ju fått "kitet" med ryggsäck, keps och grejor... som tydligen motsvarade kostnaden, så pengar tillbaka var det inte tal om.

När det gällde standarden på aktiviteterna, var förklaringen att "Jomen det är så MÅNGA småbarn anmälda!" ! Ingen tanke på att man kanske måste anpassa antalet ledare till antalet barn, nix!

Det här var Fritidsresors "Blue Village"- anläggning, för övrigt. Vi klagade både på plats och hemma igen, utan resultat.

• Bergling

Ok, ja då var det lite förvånande. Men jag hade nog iaf anmärkt på att det var väldigt dyrt för en ryggsäck, tröja och keps.

Man tycker ju att de antingen borde anpassa antalet ledare efter antal barn, alternativt begränsa antalet barn.

Man får väl hoppas att det blir minst lika bra som på Kreta i alla fall.

• NSternhag

När jag var yngre cirka 6-7 år så var jag och min pappa på Mallorca - då var jag me i Bamseklubben och jag ääääälskade det! Jag minns det än idag, det var så otroligt mysigt... Vi var jättemånga barn, men man var som olika klasser, så på en grupp med cirka 10 barn var dem 2-3 vuxna och vi gjorde massa roligt. Vi gick på skattjakt, vi åkte även på utflykter till andra städer - bamseklubben anordnade även olika tävlingar och sista dagen fick alla diplom och så bjöd dem på glass m.m. Jag minns verkligen bamseklubben som något oerhört bra och roligt. Ledarna var unga, men duktiga, vi var cirka 40-50 barn, men delades som sagt upp i olika grupper och vad jag kan minnas så var dem flesta barnen med vid slutet av veckan.

Svar på tråden Bamseklubben