• Yrvädret09

Vad gav du din nyblivna fru/man i morgongåva?

Jag sitter och funderar och tänker som tusan va jag ska ge... vet inte alls va man ska hitta på.. :(... jag har sämst fantasi.. haha!
    Och det är ingen mening jag frågar va han vill ha de enda han säger är antingen inget eller verktyg! Men hur kul är de å ge verktyg dagen efter bröllopet..??

berätta gärna va ni gav och OM ni gav nått? ni kanske avstod från det helt å hållet?

• Svar på tråden Vad gav du din nyblivna fru/man i morgongåva?
  • Nyfiken gul

Min man gav mig en jättefin mp3-spelare i morgongåva. En sån hade jag önskat mig länge och jag blev jätteglad.

Vi hade inga uttalade meningar om morgongåvor så det var bara jag som fick en present, det var något han hade kommit på typ 15 min innan vigseln att han skulle ge mig en morgongåva... Så en kompis fick agera budbärare/inköpare..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Mammut och Papput

Vi avstod från det. Saknade det inte ens =)

Mina tips: Något till hans hobby (brännbolls-set, xbox-spel, fotboll, tipskupong, fotbollsbiljetter, träningsgrej,), bekvämlighetsgrej (fotbad, fotpall, morgonrock, tofflor, massage, spakväll i hotellsvit med massagebad på första bröllopsdagen), kaffemaskin, armband, cykel, fritös, stor utomhusgrill, träningskort....

• Ragnelutta

Maken gav mig en jättevacker ring och jag gav honom mig själv i nyinförskaffade raffiga underkläder

• Mikaela 1986

Jag gav en kikare åt min man. Helst hade jag velat köpa en klocka eller armband åt honom, jag tycker att det hade känts mera romantiskt än en kikare. Men han ville absolut inte ha något smycke. Kikaren har han verkligen haft användning för så det var nog en bra överraskning.

Jag fick en klocka av honom, men jag hade valt den själv. Vi har hemskt olika smak när det gäller smycken så han ville att jag skulle vara med och välja så att jag fick den jag ville ha.

• Heiress

Jag gav en "secret box" med sensuella bilder på mig själv som jag tagit hos en fotograf i Sthlm plus en CD med solosången som jag sjöng överraskandes i kyrkan .

Själv fick jag en sexig BH i fel strl så jag fick byta modell och till en med större kupor, haha.

• korfu08

Min man gav mig ett jättefint halsband i morgongåva och det är ett sånt som jag använder ofta.

• Ord blind

Det är väl bara kvinnan som ska få morgongåva, eller har jag fått det om bakfoten?

• skorpionen80

Ord blind skrev 2009-06-19 22:28:45 följande:

Det är väl bara kvinnan som ska få morgongåva, eller har jag fått det om bakfoten?
    Nejdå, du har rätt! Traditionellt sett är det bara kvinnan som ska få och helst ska hon klara sig på morgongåvan om maken dör i förtid, men det går nog inte så många efter idag ;) Blir rätt dyra presenter då!
Svar på tråden Vad gav du din nyblivna fru/man i morgongåva?