• Anonym

Angående eu-valet på Söndag!!!!!

Var tidigare moderat, i alla år,
    men nu tycker jag inte om dem som förr.

har ingen aning om vad jag vill rösta på och vad jag står längre

skall jag strunta i att rösta då
    eller är det bättre att rösta blankt?

hur gör man när man röstar blankt?

• Svar på tråden Angående eu-valet på Söndag!!!!!
  • Jambosana

En blank röst räknas numera som ogiltig.

Strunta i patibeteckning, kryssa en person som du tycker verkar vettig istället

• Jambosana

En blank röst räknas numera som ogiltig.

Strunta i patibeteckning, kryssa en person som du tycker verkar vettig istället

• Anonym (absolut)

Klart du skall rösta, Men du kan ju visa ditt missnöje genom att rösta blankt isåf.

Blankt = ogilltlig röst MEN den redovisas som en blank röst i valresutlatet.

Men ett tips gå in på partiernas hemsidor och kolla runt lite kankse finns ngn som du kan tänka dig ändå.

• Anonym

är en blank röst ogiltlig??

då kan man väll lika gärna strunta i att rösta?

har inte tid att sätta mig in i partierna mer tills söndag

tycker inte man ska rösta om man inte har nån aning som jag

för några år sedan var jag helt säker
    och förstod mej inte på folk som inte röstade
    haha

nu gör jag det

• Mirelena

vad vill du att personen eller partiet ska stå för.. är det något som du känner starkt för att ändra på?

• Anonym

vet inget längre.

var helt säker på moderaterna förut

men vet inte alls idag

faktiskt

det jag är mot moderaterna är att dem gör det svårare för sjuka, arbetslösa mm
    mindre tryggt

• Mirelena

är inte moderat själv men är centerpartist, eller rättare sagt jag är fortfarande med i ungdomsförbundet.. du kanske ska kolla om du har vart moderat om vad muf tycker då kan du kanske hitta en yngre kandidat som har en bättre syn på det du tycker är viktigt.. själv röstade jag på marie wickberg, centerpartiet, och jag är glad att jag tog med mig sambon o rösta, han är uppväxt som moderat men när vi skulle rösta hade han ingen koll.. men han såg snart att det fanns röstsedlar för piratpartiet och det de står för är något han brinner för stark idag så det blev hans val..

men ska vi nysta i vad du känner så kan vi börja, röd eller blå?

en ung brinnande person eller en äldre kanske lite förlegad men duktig person?

du ville ha nån som värnar om de arbetslösa och så våra grundtryggheter?

• Anonym (cp-mamma)

Om du letar efter en bra person att rösta på kanske du ska kolla Jesper Odelberg. Det är komikern med en cp-skada. Han ställer upp för att förbättra de funktiosnhindrade rätt och möjligheter i EU. Nu är jag väl partisk eftersom jag har en dotter med en cp-skada men jag tycker det är en fråga som verkligen behöver tas upp!

• Mirelena
    Anonym (cp-mamma) skrev 2009-06-02 15:05:57 följande:
    Om du letar efter en bra person att rösta på kanske du ska kolla Jesper Odelberg. Det är komikern med en cp-skada. Han ställer upp för att förbättra de funktiosnhindrade rätt och möjligheter i EU. Nu är jag väl partisk eftersom jag har en dotter med en cp-skada men jag tycker det är en fråga som verkligen behöver tas upp!
    ett gott tips tycker jag, har dock missat helt att han ställer upp! det beror helt enkelt på ens prioriteringar i sin vardag och hoppas att han blir invald!
  • Anonym (absolut)
    Anonym skrev 2009-06-02 13:09:02 följande:
    är en blank röst ogiltlig??då kan man väll lika gärna strunta i att rösta?
    Ja? Hur tänkte du annars, att den skulle fördelas ut slumpmässigt på ngt parti?

Men antalet blanka röster presenteras också i val resultatet och i och med det så har man visat att man tagit sig tid och röstat MEN att man anser att partierna inte visat vad de står för tillräckligt mkt.

Själv tycker jag att det är helt värdelöst. Jag har inte fått någon som helst information i brevlådan om vad partierna står för eller några val sedlar. Nu har jag tagit ställning på egenhand genom att titta på hemsidor mm. Men tex äldre som inte har tillgång till internet kankse intar sin ENDA information genom tidningen så blir det ju väldigt snedvridet då tidningarna också har en politiskinriktning. De får inte göra ett eget val.
  • Mirelena

kanske beror på vart man bor då.. jag har fått från åtminstonde tre olika partier och via reklmen då.. och sen via radio och spotify har jag fått höra valreklam..

Svar på tråden Angående eu-valet på Söndag!!!!!