Min vovve har fått borelia....
Min lilla älskling har varit lite konstig sen i lördags, hängig, slö. Vill sova, går undan och har sett vissen ut i största allmänhet. Jag märkte ju detta men ibland är han trött och vill vara ifred så jag lät honom vara. Sen igår på kvällen kunde han inte hoppa upp i sängen, han stod där och försökte men man såg att han hade ont, jag blev helt kall. Jag började ju misstänka att nu var det nått på gång. Sambon tyckte jag överdrev, jag sökte lite på nätet efter borelia symptom vilka stämde helt med hur min vovve varit. Där stod massa "dålig" information. Alla andra hundägare med erfarenhet av borelia (och den där andra fästing sjukdommen jag inte minns namnet på nu!) har slutat med avlivning. Satt och grät hela kvällen och var vaken större delen av natten till idag, den tid jag sov drömde jag mardrömmar. Idag var jag uppe och passade telefontiden hos veterinären, fick komma först faktiskt, jättesnäll veterinär som klämde in oss innan en operation. Min vovve har jätteont! Han skrek, morrade högg efter veterinären och darrade i hela kroppen. Han har massa feber och värk i ryggen. Jag lider!
Nu sa hon att hon trodde detta var precis i början av infektionen och att antibiotika skulle hjälpa och att min älskling ska bli helt frisk. Jag hoppas verkligen det. Jag vet inte vad jag gör om han dör. Bara för ca två år sen dog min första hund i en olycka och jag blev helt förkrossad och sörjer fortfarande. Då hade jag ju ändå en av mina hundar kvar.
Veterinären sa att man ser att tabletterna verkar nästan med en gång och febern går ner och på tio dagar ska han vara frisk om allt går bra. Hoppas hoppas! Finns det någon här på FL som har erfarenhet av detta snälla skriv ett par rader. Ovissheten gör mig galen, jag försöker verkligen att inte ta ut allt dåligt i förskott men samtidigt är jag rädd hur jag kommer reagera om jag inte mentalt förberder mig på det värsta....
hej!