• Boppi

Usch, flugor..

Hör ju sommaren till men jag blir snart tokig på alla flugor!!! Bor ju på landet oh då får man ju tydligen (?) räkna med flugor, eller?
    Kan ju inte ens ha dörren el fönstret öppet.

Bra tips för att bli av med de små asen?

Grrr, blir snart galen. De bits också!! Det är väl inte normalt beetende för flugor!? Eller hatar de mig lika mycket som jag hatar dem?

• Svar på tråden Usch, flugor..
  • MUSDOKTOR

Haha, ja vill med veta hur jag ska vräka våra ovälkommna "gäster"

• baby87

Finna ju o köpa vet inte vad de heter men de e som klister o du hänger de t ex på lampan så fasnar dom där

• gaffsan

Flugnät i fönstret och flugspiraler. De brukar bitas innan det blir åska ,
    men dig biter de nog bara på djävulstyg

• Mammut och Papput

Det är den värsta och mest enerverande känslan jag vet. Att ligga i sängen och bara vilja sova, vara skittrött. Och då höra ett flughelvete som man måste ge sig upp för att få ut/ha ihjäl. GAH

• Krabbolina

var hemma hos min mor idag och jesus vad mycket flugor de hade. Vi åt ute och hade nog sällskap av 20-tal flugor. Inomhus var där också en del. De bor på landet men det gör jag med, men vi har inte så mycket flugor här. Tror inte ens att vi har en fluga här inne!

Jag sa till henne att köpa sån där tejp som flugorna fastnar i, men det tycker hon är äckligt. Men jag menade på att det är ju inte värre än att ha massvis med flugor inomhus, för det tycker jag är minst lika äckligt!

• Boppi

Ja, flugnät har jag till några fönster och flugspiral är upphängd!

Undrar om nån har nåt riktigt husmorsknep på nån typ av flugfälla? (typ. blanda vinäger och såpa med bla bla bla osv.)

• rockmind

Skulle också behöva tips om hur man bli av med dessa störande djur.... Väcker mig varje morgon!! Grrr....... Har testat att hänga upp sånadär spiraler i taket men de funkar inte.....

Svar på tråden Usch, flugor..