• Anonym (lite rädd)

jag har flagor i kisset

När jag skulle göra ett graviditetstest i morse (har bim 10/6 så det är alldeles, alldeles för tidigt, jag vet men jag hade beställt en massa från internet och ville bara kolla hur de funkade) så märkte jag att jag hade flagor i kisset. Det märkte jag för några månader sedan också, att det var som flagor i eller att det var liksom grumligt.
    Vad kan det bero på? Kan man ha någon infektion utan att veta om det? Måste man isåfall kolla upp det?
    Hjälp mig, snälla.

• Svar på tråden jag har flagor i kisset
  • Familytime

Nejdå, är nog bara vanliga flytningar och annat tjosan som finns därinne. Ingen fara. Morgon kisset kan ju vara fullt med massa knepiga saker.

• Lotlas

Ring sjukvårdsrådgivningen! Eller vårdcentralen, de kan svara på om du behöver kolla upp det.

• Anonym (lite rädd)

Åh, nej, ni skriver olika. Jag vill helst lita på Familytime på grund av att budskapet är bättre.
    Visst, det vore enkelt att ringa och kolla, men jag har som så många andra lite telefonskräck.

• Anonym (Undersköterska)

Hej hej!

Jag tänkte lugna dig lite. Jag sökte på VC för samma sak som du beskriver och där sa dom att det bara vart avlagringar av ex. salter och annat alltså ingenting att oroa sig för. Såvida du inte har ont när du kissar eller känner en annorlunda lukt så skulle jag inte oroa mig.

• grön banan

Jag såg en flaga när jag skulle ta urinprov på vc o då sa läkaren att det var celler. Inget farligt.

• Familytime

Anonym (lite rädd) skrev 2009-06-02 10:35:50 följande:

Åh, nej, ni skriver olika. Jag vill helst lita på Familytime på grund av att budskapet är bättre.Visst, det vore enkelt att ringa och kolla, men jag har som så många andra lite telefonskräck.
    Jag förstår om du känner oro och speciellt när vi svarar så olika, men försök ta det med ro. Om du känner dig osäker, så sök på 1177 eller nåt! Jag tror verkligen inte att det är nåt farligt, hade det varit något annat så hade du haft andra symtom och besvär.
  • Anonym (lite rädd)

Tack så jättemycket för hjälpen! Känner mig lugnare nu.

• Lotlas

Anonym (lite rädd) skrev 2009-06-02 10:35:50 följande:

Åh, nej, ni skriver olika. Jag vill helst lita på Familytime på grund av att budskapet är bättre. Visst, det vore enkelt att ringa och kolla, men jag har som så många andra lite telefonskräck.
    Men till syvende och sist så skulle jag i alla fall lita mer på sjukvården än på en godtycklig allmänhet på internet... (Vilken även jag tillhör, därför ger jag alltid rådet att kontakta sjukvården om man är osäker.)
  • grön banan
    Familytime skrev 2009-06-02 10:39:02 följande:
    Anonym (lite rädd) skrev 2009-06-02 10:35:50 följande: Jag förstår om du känner oro och speciellt när vi svarar så olika, men försök ta det med ro. Om du känner dig osäker, så sök på 1177 eller nåt! Jag tror verkligen inte att det är nåt farligt, hade det varit något annat så hade du haft andra symtom och besvär.
    Mycket farligt att påstå, att man måste ha många symtom för att det ska va farligt. Inte har man stora symtom då en cancer börjar utvecklas. Nu menar jag förstås inte att det är cancer ts har.
  • Lotlas

grön banan skrev 2009-06-02 10:48:39 följande:

Mycket farligt att påstå, att man måste ha många symtom för att det ska va farligt. Inte har man stora symtom då en cancer börjar utvecklas. Nu menar jag förstås inte att det är cancer ts har.
    Exakt min poäng!
  • Anonym (Undersköterska)

Det är klart att man ska kontakta sjukvården om man känner sig orolig men med största sannolikhet är det ingen fara, har man en infektion i urinvägarna så utmärker det sig ofta genom förändrad lukt på urinen, ökad eller minskad urin mängd, förändrade flytningar (färg och lukt) samt sveda när man kissar.
  • Familytime

Men allvarligt... jag hade väl inte skrivit så om jag inte trodde att det inte var nån fara? Och är TS verkligen orolig, så börjar hon väl inte skriva här? Då ringer man väl för bövelen? Seriöst; tänk er för lite... Människor som börjar skriva här inne istället för att sitta i telefon med sjukvårdsrådgivningen är egentligen inte så oroade egentligen.
  • Anonym (lite rädd)

Okej, det verkar som att det bara var flytningar, för jag har haft rätt mycket de senaste dagarna. Men det är väl inget man behöver oroa sig för, om de inte luktar illa eller har skum färg?

• Familytime

Anonym (lite rädd) skrev 2009-06-03 14:01:51 följande:

Okej, det verkar som att det bara var flytningar, för jag har haft rätt mycket de senaste dagarna. Men det är väl inget man behöver oroa sig för, om de inte luktar illa eller har skum färg?
    Precis! Ingen fara! Och skum färg kan de ju ha också!
  • After Forever

Har likadant men aldrig tänkt på att det skulle vara farligt, och jag är ganska hypokondrisk av mig.

Svar på tråden jag har flagor i kisset