• RachelPT

Hjulskydd till barnvagnen

Är det vanligt att man använder hjulskydd till barnvagn? Kan någon förklara vad hjulskyddet är till för?

• Svar på tråden Hjulskydd till barnvagnen
  • Johanna77

Vi har köpt hjulskudd för att vi kommer att få ha barnvagnen i lägenheten. Å när det har typ regnat eller när hjulen e smutsiga så sätter man på hjulskydden innan man kör in barnvagnen i lägenheten. Så slipper man hålla på med tidningspapper å andra saker den måste stå på.

• BillaBong

Vi har hjulskydd till våran vagn, som vi iofs inte använder än då vi har BF i februari. Men vi planerar att ha vagnen i lägenheten och då är det jättesmart med hjulskydd. Visst KAN man ställa vagnen på tex tidningspapper om man ska ha vagnen i tex hallen hela tiden, men med hjulskydd kan du ju lätt dra runt den inomhus om barnet vill sova i den eller så ... :)

• Husali

vi hade inte hjulskydd först, men märkte ganska snabbt att vår knorr lämnade väldigt fula märken på golvet, som inte gick bort. de fastande liksom i plastmattan.

så jag rekommenderar det.

• AMA68

Vet inte vad sådan kostar men det är ju världens enklaste sak att sy själv.
    Lite tyg av lämplig sort som man klipper i 4 cirklar - ca 10 cm större än diametern på hjulet, syr en tunnel i kanten och trär i ett resårband. VOILA!! Klart.

• Bera

vi har lagt en handduk under vagnen än så länge..(kan bli märken av hjulen annars)... ska in o köpa hjulskydd sen, dom var slut när vi var in på affärn o skulle köpa :)... kram

• AMA68

Hehe!!

Låter inte som om det är lönt att sy själv - om man nu inte tycker det är roligt vill säga.

• RachelPT

Tack för alla svar. Jag ska till barnvagnsaffären och köpa ett par hjulskydd.

• ElenaMaria

BVC brukar vilja att man har det på vagnen, om de inte har "parkering" för vagnar.
    Jag har en följdfråga som jag provar att ställa här, funkar det med hjulskydd på en trehjuling med svängbart framhjul? Någon som vet? Jag har ju inte fått min vagn än så jag kan inte kolla...

• Solano

sen så vet jag att hjulskydd är ett måste om man vill gå på babysimm där man har vagnen med sig in till bassängen!

Svar på tråden Hjulskydd till barnvagnen