• vänat

Klick golv!?

Någon här som vet omman måst ta bort de golv som är sedan ina parket eller noyom matta? inan man lägger på ett nytt klick golv?

Har man dågot under eller mellan de gamal och de nya golvet?

Andra tips då man lägger klickgolv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 20:24
    Hur vet man vilken kvalite et klick golv man ser har?
    Finns de någon märkning? eller infromations som talar om golvetskavliet? och om de tål ex vatten?

• Svar på tråden Klick golv!?
  • Svala

Jag har för mig att gamla golv är utmärkt underlag för att lägga ett nytt klickgolv på. Under klickgolvet brukar man ha en ljuddämpande skumgummimatta.

Däremot ska du kontrollera att du har marginal så att du får upp alla dörrar om du lägger nytt golv på. Det kan ju bli tråkigt om du lägger in nytt golv och sen får du inte upp dörrarna.

• vänat
    Svala skrev 2009-06-05 14:17:38 följande:
    Jag har för mig att gamla golv är utmärkt underlag för att lägga ett nytt klickgolv på. Under klickgolvet brukar man ha en ljuddämpande skumgummimatta.Däremot ska du kontrollera att du har marginal så att du får upp alla dörrar om du lägger nytt golv på. Det kan ju bli tråkigt om du lägger in nytt golv och sen får du inte upp dörrarna.
    Oj jag känner till att man ska de ljudämpade skumplastesen mellan. Har du några andra bra tips? ska kola de där med dörra specillet om där jag har parket sedan tidgare för de där kjag tror risken är som sörrst att man evtuell sedan inte får uppdörraran.

Någon som har någon anning om hur man kan kola kavliten på klicgolv? Finns några testa resultat? Har leta på nette men inget funnit.
Svar på tråden Klick golv!?