• Anonym (C)

Börjar ångra mig..? Skiktröntgen..

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta men måste skriva av mig lite.. Har haft ont i huvudet nästan varje dag i ca 3 månader så imorgon ska jag göra en skiktröntgen av hjärnan för att utesluta hjärntumör eller något annat. Har inte tänkt så mycket på det men nu är jag skit rädd, dels för att det ska visa sig vara nåt där men även för att det ju är massor med strålning som ska in i hjärnan! Fan har jag inte hjärntumör så lär jag ju få det av all strålning..?! Har läst en massa på nätet att man ska tänka efter om det verkligen är növändigt att göra en skiktröntgen, har nästan aldrig haft huvudvärk dom senaste 3 veckorna som varit men samtidigt känns det skönt att få röntga och utesluta att nåt fel sitter i hjärnan.. Åå jag är så nervös! Vet som sagt inte vart jag vill komma med detta, nån som gjort nåt liknande kanske??

• Svar på tråden Börjar ångra mig..? Skiktröntgen..
  • Anonym (min dotter)

Min dotter har gjort skiktröntgen 3 gånger pga huvudvärk och yrsel som hon har haft i över 1år. Dom har inte hittat nåt som tur är.

• fibbe

Jag har också en sån extrem huvudvärk i bland,kännns som om man håller på att gå sönder.. Vaknade en natt av själva värken,kunde inte ligga på kudden,för det vart för stort tryck mot huvudet,kunde inte stå,för då känndes det som om huvudet skulle ramla av.... Låg/satt/gick en hel natt,och tårarna bara rann.

Likaså för ca 2 veckor sen så hade jag kraftig huvudvärk i 3 dagar,tappade synen 2 gånger helt nästan på ena ögat,såg absolut INGET åt sidorna,utan där var det bara suddigt.

Läste sedan att det fanns något som heter ögonmigrän,att man kan tappa synen,så jag tröstar mig med det så länge.

Vet att jag skulle behöva en skiktröntgen,eller ja,jag skulle vilja göra en för att utesluta tumör,men jag känner lika som dig,jag VÅGAR inte! dels för att jag tycker själva röntgen är skitläskig,sen rädd för att dom ska hitta något.

Samtidigt så skulle det vara jäkligt skönt att få det gjort,och omdom inte hittar något så kan man utesluta det iaf. Men OM dom skulle hitta något så är det ju bra endå,så att man kan få behandling på en gång,det är ju inget som försvinner av sig självt,tyvär.

Önskar dig all lycka till,och meddela gärna hur det gått!

Btw,får du resultatet på en gång?

• Anonym (C)
    fibbe skrev 2009-06-02 15:29:49 följande:
    Jag har också en sån extrem huvudvärk i bland,kännns som om man håller på att gå sönder.. Vaknade en natt av själva värken,kunde inte ligga på kudden,för det vart för stort tryck mot huvudet,kunde inte stå,för då känndes det som om huvudet skulle ramla av.... Låg/satt/gick en hel natt,och tårarna bara rann.Likaså för ca 2 veckor sen så hade jag kraftig huvudvärk i 3 dagar,tappade synen 2 gånger helt nästan på ena ögat,såg absolut INGET åt sidorna,utan där var det bara suddigt.Läste sedan att det fanns något som heter ögonmigrän,att man kan tappa synen,så jag tröstar mig med det så länge.Vet att jag skulle behöva en skiktröntgen,eller ja,jag skulle vilja göra en för att utesluta tumör,men jag känner lika som dig,jag VÅGAR inte! dels för att jag tycker själva röntgen är skitläskig,sen rädd för att dom ska hitta något.Samtidigt så skulle det vara jäkligt skönt att få det gjort,och omdom inte hittar något så kan man utesluta det iaf. Men OM dom skulle hitta något så är det ju bra endå,så att man kan få behandling på en gång,det är ju inget som försvinner av sig självt,tyvär.Önskar dig all lycka till,och meddela gärna hur det gått!Btw,får du resultatet på en gång?
    Oj tappar du synen och allt! Vad obehagligt..! Nej det är ju som du säger att hittar dom nåt så kan det förhoppningsvis behandlas innan det gått för långt.. Får inte reda på svaret direkt utan man får en telefontid, skit jobbigt att vänta på ju! Kikar in imorgon igen och skriver hur det gick :)
  • Anonym (C)

Anonym (min dotter) skrev 2009-06-02 12:18:32 följande:

Min dotter har gjort skiktröntgen 3 gånger pga huvudvärk och yrsel som hon har haft i över 1år. Dom har inte hittat nåt som tur är.
    Skönt att dom inte hittat nåt! Men det måste ju vara jätte jobbigt att inte veta varför hon har huvudvärk och yrsel.. :(
  • Anonym (C)

Sådär ja, nu har jag röntgats och det gick hur bra som helst! Eller jag vet ju inte svaret men själv undersökningen gick bra, tog bara en minut och det var inte obehagligt alls :) Får reda på svaret den 10 i nästa vecka..

• Anonym

Återkom gärna sen så vi också får veta hur det gick för dig men jag tror nog det gick bara bra och att du kommer få ett bra svar! :)

• fibbe

Oj,var det över så snabbt? Då kanske man ska ta och fundera lite på det själv...

• Anonym (Nnnn)

Bra att du kollade upp det!

Min sambo fick huvudvärk samma tid varje dag under flera veckors tid. Han gjorde aldrig någon skiktröntgen och huvudvärken försvann men han kollade med läkare. I hans fall var det migrän som kan komma i alla möjliga former. Migrän är väldigt ärftligt och nästan hela hans mamma sida har det i olika varianter.

Hoppas det går över för dig och att de listar ut vad det är för något!

• Anonym (C)
    Anonym skrev 2009-06-03 12:48:35 följande:
    Återkom gärna sen så vi också får veta hur det gick för dig men jag tror nog det gick bara bra och att du kommer få ett bra svar! :)
    Tack, jag hoppas också det går bra :) Återkommer med resultatet!
  • Anonym (C)
    fibbe skrev 2009-06-03 12:56:14 följande:
    Oj,var det över så snabbt? Då kanske man ska ta och fundera lite på det själv...
    Ja jag blev jätte förvånad att det gick så fort! Tycker du ska göra det också! Så du vet att allt är okej för det är de ju förhoppningsvis :)
Svar på tråden Börjar ångra mig..? Skiktröntgen..