• A Therese

Bo i Sollentuna??

Hej!

Jag och min sambo och våra dotter på ett år funderar på att flytta till Sollentuna, någon som har förslag om vart det är bra för barnen? Finns ju massa fina områden men vi behöver lite hjälp på vägen. Ni kanske vet något område där man absolut inte ska bo.
    Vi har kollat lite på Norrviken, Viby, Edsberg och Edsängen!

Tips tack!

• Svar på tråden Bo i Sollentuna??
  • najna3

Jag flyttade till Edsviken i höstas efter att ha tittat runt i hela kommunen ett år. Det är lugnt, lummigt, charmiga hus och ganska bra kommunikationsmässigt. Tyvärr väldigt dyrt, men det är ju Sollentuna överlag. Om vi inte hamnat här gillade jag Töjnan med E4:an tyckte vi störde i en del områden. Viby är charmigt, men lite off. Beror var man jobbar och hur länge man vill åka. Solberg eller vad det heter på andra sidan vattnet verkar jättemysigt, men även det dyrt och lite off. Allt beror ju vad man prioriterar. Skolorna i kommunen verkar vara bra de allra flesta. Det är nog bra att titta runt och få en uppfattning om pris och vad man tycker är viktigt.
    Undvika? Malmvägen kanske, men där finns ju inte så många hus. Tyckte personligen Norrviken var lite trist, men vi gav nog inte området en chans. Tegelhagen verkar också mysigt om man satsar på rad eller parhus. Lycka till med husletandet!

• Inin

Vi har bott i Edsängen och bor nu i Törnskogen (området på andra sidan stora vägen). Trivs otroligt bra!!! I Edsängen är det dessutom relativt billigt forfarande, varför vet jag inte för det är ett jättemysigt område, lugnt och grönskande. Bra dagis och skolor är det här också, vaxmora förskola har dessutom i dagsläget möjlighet att ta in flera barn eftersom det är för få till hösten.
    Personligen tycker jag att Edsängen är bättre alternativ än Norrviken och Viby, då det är lugnare och inte lika galet mycket barnfamiljer, det kan bli för mycket av det goda.

• KMJ

Alla de områden du nämner är jätte fina. Det är malmvägen bara som jag inte skulle kunna tänka mej att bo på.

Rotebro är jag lite tveksam till, men känner till området för lite.

• Nininis

Ett bra tips är Landsnora - fina hus, inte extremt dyrt och nära till Edsberg med alla affärer och dagis.

Svar på tråden Bo i Sollentuna??