• En bebis i magen

Torktumla makens vita t-shirts?

Finns det någon mer än jag som är gift med en man som har fler vita t-hirts än jag har strumpor?
    Jag förstår inte var de kommer ifrån. Eller hur det kan bli såna berg i tvättstugan. Han använder väl bara 7 i veckan?
    Jag undrar om det är någon som torktumlar alla dessa t-shirts? Hur blir de?

• Svar på tråden Torktumla makens vita t-shirts?
  • Slöjan

Det står väl på tvättrådet om de kan torktumlas?

• MammasälskadeMinna

jag var dum nog att torktumla min sambos t-shirts och dom krympte

• SuzR

jag torktumlar aldrig,,,nu är vi visserligen bara 2 i hushållet men vi hänger upp på klädtorksställ. tycker det sliter så på kläder om man torktumlar.

• En bebis i magen

Det står ju att de inte tål att tumlas, men jag tycker att det är så drygt. Vi har huuur mycket tvätt som helst, så allt som man kan tumla är bra. Sen tycker jag att de blir så hårda och svåra att vika när de hängtorkar. Visst sliter det på kläderna, men med tanke på att vissa av hans tshirts är från tiden innan vi träffades (snart tio år) så gör det mig inget om vi får handla lite nya tröjor till honom:)

• delifi2

har nästan alltid tumlat t-shirts, men om det är nåt tryck på dom så gör jag inte det eller nåt annat matrial än bomull

• SuzR

vår tvätt blir inte alls hård, använd sköljmedel så blir det faktiskt jättemjukt! promise.

• En bebis i magen

Fast jag försöker undvika sköljmedel i möjligaste mån. Men hur stora tvättstugor har ni? Jag har inte plats för att ha max två tvättar hängandes på tork. Med en make som tränar och två barn har vi hur mycket tvätt som helst.

• SuzR

En bebis i magen skrev 2009-06-02 13:45:30 följande:

Fast jag försöker undvika sköljmedel i möjligaste mån. Men hur stora tvättstugor har ni? Jag har inte plats för att ha max två tvättar hängandes på tork. Med en make som tränar och två barn har vi hur mycket tvätt som helst.
    vi bor i hyreshus och har två tvättmaskiner i källaren, torkskåp i ett annat.
    jo jag förstår vi alla bor olika och jag har inga barn..därav mindre tvätt..
  • Mudd

Jag torktumlar allt som inte riskerar att krympa. T-shirts tumlar ajg definitivt. Prova med några av de gamla tröjorna och se hur det blir.

Svar på tråden Torktumla makens vita t-shirts?