• Snufs

Present till trädgårdsintresserad??

Har en kompis som fyller 40 år om en månad. Jag kan bara inte komma på vad jag ska köpa till henne. Hennes största intresse i livet är trädgården med allt vad det innebär. Skulle vilja hitta något personlig som endå har med det att göra. Behöver verkligen tips.

• Svar på tråden Present till trädgårdsintresserad??
  • Andrés mamma

Jag fick ett äppelträd! Det blev jag jätteglad för!!

• malin1979

Jag fick en jättefin trädgårdskulptur(heter det så¨?) Finns ju i alla möjliga storlekar och prisklasser.

• HaJoMi

Min svärfar byggde världens raraste träskottkärra (i naturlig storlek) till sin fru att plantera blommor i, borde ju finnas i handeln med =)

• Snufs

Jag har tänkt på något åt det hållet, men saken är den att hon har så mycket växter och det är så planerat hos henne att det nog inte finns någon plats. Tror mer på en sak som symboliserar hennes intresse om det finns något sådant. Hon säger själv att det inte finns plats för mer växter just nu..... suck... det är svårt...

• HaJoMi

Kan du inte köpa presentkort till någon trädgårdsutställning eller mässa?

• HaJoMi

Eller världens höstpicnickorg att just avnjuta utomhus =)

• Borboleta

Kanske en jättefin bok om trädgård? Nåt att njuta av under vintersäsongen, kanske.

• Borboleta

Det finns väl också såna där "Trädgårdsdagböcker" eller vad man ska kalla det, där man fyller i och håller koll hur det utvecklas i trädgården.

• Juniphé

Kanske någon fin väggdekoration i smide? Eller en fin vattendekoration (Ex. terracotta urna) som det rinner vatten ur och som porlar fint. Krävs dock en del jobb att gräva ner och installera pump och sånt, men det kan ju du åta dig?

En ny häcksax?
    En fin trädgårdsbelysning?

• Monky

Min första, spontana tanke var ett äppelträd. Om hon nu inte har en extremt liten tomt förstås.

Svar på tråden Present till trädgårdsintresserad??