• ChicaDora

Alla tjejer med mc-kort!!

Jag har en motorcykel ståendes på baksidan. Köpte den för att övningsköra, men jag gav upp ganska snart. Är för "feg".

Jag har många gånger tänkt att nej nu j-ar ska jag ta det!! Tänk vad kul att kunna åka på mc-semester trots barn!! Nu kan jag inte följa med sambon utan att fixa barnvakt först..

Om jag hade hoj-kort skulle vi kunna åka allihop!

Men kan jag ta det?
    Alla dessa vägar med grus i kurvorna...

Hur svårt tycker ni det var att ta mc-kort?
    vad var svårast?
    Hur började ni?
    vad har ni för hoj?

Jag har en Honda cb400, man sitter väldigt högt, tycker det var lättare att manövrera en Virago. men när jag köpte min honda var det en billig sak, till skillnad mot alla andra. idag har ju priserna sjunkit på customs, borde jag satsa på en sån istället, eller behålla min honda och öva öva öva..?

• Svar på tråden Alla tjejer med mc-kort!!
  • suset

du kan ju alltid behålla den till att öva på... när du sen har tagit kortet kan du ju se dej om efter en annnan men du har ju guldläge att ta kortet när du endå har en hoj.

• ChicaDora

suset: ja, och sambon har ju mc-kort så honom får jag övningsköra med... jag vill verkligen men så svårt att veta hur svårt det är..! Minsta lilla miss i kurvan ... man kanske märker det ganska snabbt?
    är det som att ta bilkort? det tyckte jag var svårt i början också..

• suset
    ChicaDora skrev 2009-06-02 14:48:47 följande:
    suset: ja, och sambon har ju mc-kort så honom får jag övningsköra med... jag vill verkligen men så svårt att veta hur svårt det är..! Minsta lilla miss i kurvan ... man kanske märker det ganska snabbt? är det som att ta bilkort? det tyckte jag var svårt i början också..
    Du tar det lugnt i början, lägger dig inte ner i kurvorna till en början. Man måste lära sig hantera cykeln innan du kan ut o köra.
    Men om du endå har en hoj som bara står så ut o öva med dej! =)
    Lycka till!
    *övning ger färdighet*
  • ChicaDora

Ja... om man vill så går det ju! :P

Svar på tråden Alla tjejer med mc-kort!!