• Anonym (fia)

Märkliga stötar i huvudet

Jag har en fråga...
    De senaste månaderna har jag haft problem med huvudet. Det enda sättet jag kan beskriva det som är små elektriska stötar i huvudet.
    Först hände det ganska sällan, varannan vecka eller så. Men nu händer det varje dag, flera gånger om dagen.

Det är små korta stötar. Det gör inte ont, men det är obehagligt. Jag får stötarna både i sittande, vilande läge och när jag är uppe och går.
    När jag går kan jag känna att stöten går genom hel kroppen, och om jag sätter ned foten i exakt samma ögonblick som stöten så känns det som om jag ska snubbla eftersom jag för ett kort ögonblick tappar känseln i kroppen. Det går så väldigt fort så jag ramlar aldrig.

Stötarna kommer oftast tre fyra stycken i rad.. Själva stöten varar kortare än en sekund. Bzzt bzzt bzzt bzzt.

Det är svårt att förklara. Men jag hör stöten i huvudet. Som ett metalliskt sprakande.

Och så till min fråga.. Är det någon som har varit med om något liknande? Eller som kan gissa vad det kanske kan handla om?
    Och om ni har hört talas om det här tidigare... finns det ett riktigt ord för det? Istället för "elektriska stötar".

• Svar på tråden Märkliga stötar i huvudet
  • Ceropegia021

äter du några mediciner eller har du precis slutat med nån medicin? Jag fick så efter att jag slutade med paroxetin (seratonin-höjande). Höll på i 3-4 veckor efter.

• Anonym

Jag har sådana ibland, i synnerhet om jag äter antidepressiva och trappar ner dosen (då blir de riktigt besvärande).
    Har haft dem till och från hela livet och mår i övrigt bra, så jag tror inte att det är någon fara :)

• Anonym (fia)

Ok. Där har vi det.
    Jag tar antidepressiva för tillfället, men har slarvat lite på senaste tiden. Jag glömmer ibland att ta dem under dagen och jag kan inte ta dem på kvällen pga halsbränna mm.
    Skönt att veta att jag inte är ensam om det här.
    Tack för era svar!

• Andersbub

Jag har "stötar" i huvudet när jag rör ögonen i sidled. Detta efter att jag har antingen sovit en stund på dagen när varit väldigt trött, eller om jag helt enkelt vaknar efter att ha sovit en kort stund. Jag har ingen aning vad det kommer ifrån. "Stötarna" gör inte ont och är inte direkt obehagliga heller, men ibland kraftiga, med ett tydligt "fzzzz-ljud", och avtar efter jag har varit vaken några minuter. Det känns som elektricitet. Jag är frisk och äter inga mediciner alls.

• Anonym (Jag)

Hade såna, precis som flera andra skrivit, när jag slutade med mina antidepressiva (även en ggn när jag skulle börja äta dem på nytt, jag avbröt medicineringen för jag klarade inte av de här stötarna den gången)

Svar på tråden Märkliga stötar i huvudet