• Magini

Hur länge räcker en flaska AD/D-droppar hos er?

Tydligen så är det stor variation på hur länge en flaska AD/D-droppar räcker hos alla.
    Antar att det beror på hur duktig man är på att komma ihåg dom varje dag. {#lang_emotions_laughing}

Så nu är jag nyfiken, hur länge räcker en flaska hemma hos er?

Kommentera gärna hur duktiga ni är på att komma ihåg dropparna varje dag..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 20:29

Tydligen finns det olika flaskor..

Jag menar ACO´s som man ger 5 droppar varje dag tills barnet är 2 år.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge räcker en flaska AD/D-droppar hos er?
  • LyNxQ

Det är hälften kvar av flaska nr 2, sonen är nybliven ettåring.. Klickade i 8 månader och det stämmer nog ungefär..
    7-8 månader är det nog

Ger nog 5 gånger i veckan (i början glömde jag väldigt sällan men nu senaste veckorna har det ibland gått 3-4 dagar.)

• Sandrakim

En liten koefficient som TS missat är hur många droppar man ger. Jag har för mig att våran flaska rekommenderar både 3 och 5 droppar beroende på ålder och hur mycket ersättning och välling man ger.

Jag ids inte rösta eftersom jag har tvillingar och dessutom har jag ingen aning om när vi köpte ny flaska senast.

• Magini
    Sandrakim skrev 2009-06-02 20:24:02 följande:
    En liten koefficient som TS missat är hur många droppar man ger. Jag har för mig att våran flaska rekommenderar både 3 och 5 droppar beroende på ålder och hur mycket ersättning och välling man ger.Jag ids inte rösta eftersom jag har tvillingar och dessutom har jag ingen aning om när vi köpte ny flaska senast.
    Jaha.. Trodde alla gav 5 droppar hela tiden.. Miss av mig!
  • Twilight

Ja, sonen är 11 månader och flaskan är mer än halvfull... Tillhör den glömska gruppen

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Sandrakim

Hmm...jag bor ju i Finland förstås, men det mesta gällande rekommendationer för småbarn så brukar vara lika som i Sverige. Vi ger tre droppar dagligen, vi missar bara om vi är bortresta.

Magini skrev 2009-06-02 20:26:39 följande:
    Jaha.. Trodde alla gav 5 droppar hela tiden.. Miss av mig!
  • camas

hmmm ja du, mina skulle nog räcka hur länge som helst eftersom jag alltid glömmer dem... nu har jag slutat köpa dem för det är ingen mening... sonen 4½ år och dottern 1 år...

Filip 041227 och Tea 080401
  • Dahlia

Vi har faktiskt vart riktigt duktiga med med dropparna..
    5 droppar om dagen varje dag. Har nog inte glömt mer än ett par få gånger. Har som rutin när sonen får sin flaska välling på morgonen så får han dropparna medans vattnet värms upp i micron. Bra med rutin för då glömmer man inte.

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • MuffinCake

En flaska räcker nog ca. 3 månader för oss som har tvillingar.

Vi är rätt duktiga på att komma ihåg dem, glömmer max 1 ggr per vecka och ger 5 droppar var om dagen.

Svar på tråden Hur länge räcker en flaska AD/D-droppar hos er?