• Lill Tjoffis

Rimligt pris för flyttstädning?

För första gången ska jag inte städa själv när vi flyttar utan har bestämt mig för att anlita en städfirma. Har varit i kontakt med den städfirma som mäklaren rekomenderade och de vill ha "4000 kr och uppåt" för vår 3:a på 69m2.

Är det mycket? Vill ha en seriös firma som utför jobbet men har inget att jämföra med. Någon med erfarenhet som kan hjälpa mig?

TACK!

• Svar på tråden Rimligt pris för flyttstädning?
  • Miss Cee

Låter som ett normalpris efter vad jag vet. (Har inte anlitat själv utan mest sökt runt på nätet efter prisexempel då jag själv ska anlita sån tjänst om några månader).

• Cia o krabaten

För 5 år sen kostade vår flyttstäd 2500-3000:- för 68kvm

Ring och få offert från flera firmor.

• Tecken

Vi köpte flyttstädning till vår fd lägenhet. Det var en 3:a på ca 80kvm, för ca 3-4 år sedan. Det gick på 3.000kr. Så jag tycker 4.000kr låter rimligt för er lägenhet.

Vi använde oss av flyttstadning.nu Vi blev väldigt nöjda med resultatet! Så skönt att slippa städa själv.

• najna3

Flyttstäd en 3:a, 73 kvadrat i Solna kostade 2500 i höstas. Klart värt kan jag lova!

• Flower fairy

Jag tycker att det är billigt tom.

• Argo
    Tecken skrev 2009-06-02 21:32:12 följande:
    Vi köpte flyttstädning till vår fd lägenhet. Det var en 3:a på ca 80kvm, för ca 3-4 år sedan. Det gick på 3.000kr. Så jag tycker 4.000kr låter rimligt för er lägenhet.Vi använde oss av flyttstadning.nu Vi blev väldigt nöjda med resultatet! Så skönt att slippa städa själv.
    Samma hade vi i dec -07. Bara plus till dem. Vitt och rent på alla sätt och vis.

Det såg lite kul ut. På utsatt tid en morgon kom en svensktalande kvinna och ringde på dörren. Hon presenterade sig, jag fick ett visitkort och så ...

... kom halva FN:s generalförsamling inrumlandes i lägenheten. Säkert 10-12 st på 3 r.o.k. och minst en 6-7 olika språk (dock inte svenska). Det var folk överallt. Swosh, sa det så var det städat och klart. Kvinnan la ett visitkort på spisen också så bostadsbolaget kunderinga om det var något som inte blivit rent nog, men det var aldrig något problem med besiktningen.

Betalade nog 3800 vitt för 70 m2 och fick sedan tillbaka hälften på skatten.

Herregud! Varför flyttstäda själv när det var så billigt och enkelt att köpa tjänsten?
  • Shea 1

Vi fick ett pris på 4000:- när vi flyttade från 2 rok 67kvm. Sedan får du ju tillbaka på skatten, så då blir det ju inte så dyrt.

• Linda Famillia

leta privata som gör det, o efter godkänd städning så betalar ni.
    så gjorde jag, jag betalade 35 kr per kvadratmeter inklusive fönster, spis osv.
    o hittade dom på blocket. Många är seriösa flyttstädare. dock kom överrens om priset innan o betalning vid godkännande. det va inge problem för mig..

• Ord blind
    Argo skrev 2009-06-08 22:04:54 följande:
    Samma hade vi i dec -07. Bara plus till dem. Vitt och rent på alla sätt och vis. Det såg lite kul ut. På utsatt tid en morgon kom en svensktalande kvinna och ringde på dörren. Hon presenterade sig, jag fick ett visitkort och så ... ... kom halva FN:s generalförsamling inrumlandes i lägenheten. Säkert 10-12 st på 3 r.o.k. och minst en 6-7 olika språk (dock inte svenska). Det var folk överallt. Swosh, sa det så var det städat och klart. Kvinnan la ett visitkort på spisen också så bostadsbolaget kunderinga om det var något som inte blivit rent nog, men det var aldrig något problem med besiktningen. Betalade nog 3800 vitt för 70 m2 och fick sedan tillbaka hälften på skatten. Herregud! Varför flyttstäda själv när det var så billigt och enkelt att köpa tjänsten?
    *ASG* Klockrent!! :)
  • Ord blind
    Argo skrev 2009-06-08 22:04:54 följande:
    Herregud! Varför flyttstäda själv när det var så billigt och enkelt att köpa tjänsten?
    Nej, jag kommer aldrig flyttstäda själv igen. Är det i tillägg inte tillräckligt bra städat när jag flyttar in nästa gång kommer jag ringa efter städ, huana mig, det är alldeles för jobbigt för att göra själv!
  • vänat

Jag ringde en städfirma( i maj 2009) och fick pris uppgift p 3758kr lgh på 54kvadrat.

• grata

Vi betalade 4500 för en 2:a på 64 kvm, helt klart värt varenda krona! Sen får vi ju tillbaka hälften på skatten nästa år, så det blir ju inte alls dyrt, bara det att man får ligga ute med ett par tusen, men det har man ju råd med.

• Lill Tjoffis

Tack för era svar!
    Nu har jag bokat den städfirma som min mäklare rekomenderade. 4400 blev priset för vår trea. Ganska rimligt pris då om man ser till vad ni andra har betalat.
    Tack igen!

Svar på tråden Rimligt pris för flyttstädning?