• HelenS

Fondtapet / vägg med snedtak?

I vårt nya hus är det en massa snedtak. I vårt sovrum skulle jag vilja ha en mönstrad tapet, troligen som fondvägg för att det inte skall bli förmycket.

Men hur ser det egetligen ut om rummet har snedtak, blir det bra, avhugget eller? Någon som har bilder att visa?

• Svar på tråden Fondtapet / vägg med snedtak?
  • majamy

Hej. Har ingen bild att visa men vi har också snedtak i sovrummet. Vi har en fondvägg..men valde att måla den på en "hel vägg" alltså på gaveln av huset (blev kanske lite krångligt förklarat..men vi målade den väggen i en annan färg än övriga rummet) Vi är jättenöjda med denna lösning, lycka till!

• HelenS

Om jag vill ha en fondvägg i sovrummet känns väggen som sängen står emot som mest naturlig, men där finns snedtak. Det finns en vägg utan snedtak är till höger om sängen, känns konstigt om den inte är i "mitten".

• jenn06

har tyvärr ingen bild, fond vägg i sängkammaren (målad) med sned tak och tycker det är SUPER fint :)

• troony

Vi har oxå snedtak i sovrummet så höjden skiljer mellan 2,50 till 3,60 tror jag. Vi valde en svart fondvägg på den väggen. Ser jättebra ut iaf.

• petsod

Vi har snedtak i sovrummet samt en sovalkov som vi har klätt med tyg (vadd och sedan tyg som vi har häftat fast) och det blev jättefint.

Svar på tråden Fondtapet / vägg med snedtak?